Friday, Feb 18, 2022

صفحه نخست » کشتی متعلق به فرزندان علی شمخانی در هند «توقیف» شد

shamkhani_021822.jpgرادیو فردا - خبرگزاری ایلنا گزارش داده است که کشتی کانتینربر «کابل» متعلق به شرکت کشتیرانی «آدمیرال» در یک بندر دولتی هند توقیف شده است.

بر اساس این گزارش، دادگاهی در هند به علت «نقص مدارک» از ١٠ روز پیش حکم توقیف کشتی و محموله آن را داده و این کشتی در بندر کاندلا هند توقیف شده‌ است. داده‌های شرکت ردیابی کشتی‌ها و اطلاعات دریانوردی «مَرین ترفیک» نیز نشان می‌دهد کشتی یاد شده هم‌اکنون در این بندر واقع در سواحل غربی هند لنگر انداخته است.

شرکت آدمیرال متعلق به حسن و حسین شمخانی، فرزندان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، است. فعالیت‌های اقتصادی فرزندان آقای شمخانی و همچنین برادر و داماد او در سال‌های اخیر با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

یکی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در همین زمینه به ایلنا گفته است از آنجایی که این کشتی با پرچم ایران در حال تردد نیست، بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی امکان ورود به این موضوع را ندارد.

او توضیح نداده است که کشتی «کابل» با پرچم چه کشوری در حال تردد بوده، اما داده‌های «مرین ترفیک» نشان می‌دهد که این کشتی ایرانی با پرچم جمهوری لیبریا، از کشورهای آفریقای غربی، در حال تردد بوده است.

این گزارش می‌افزاید بندر دولتی هند اعلام کرده است‌ در مدارک ارائه شده از سوی این کشتی و شرکت‌های کشتیرانی که حمل محمولات آنها با کشتی «کابل» صورت گرفته، تناقضاتی وجود دارد.

بر اساس گزارش ایلنا، صدها کانتینر حامل کالا در بندر کاندلا و ناواشیوا باید با کشتی «کابل» عازم ایران می‌شدند که توقیف این کشتی باعث اختلال در مبادلات بین تجار ایران و هند و ضرر و زیان آنان شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این گزارش همچنین می‌افزاید که در ماه‌های اخیر به دلیل «کشف بار غیر مجاز که گفته می‌شد مبدا آن یک بندر ایرانی بوده»، رفت و آمد کشتی‌های ایرانی در بندر دولتی کاندلای هند با اختلال مواجه شده بود که با دخالت دولت ایران و اخذ تعهد از برخی شرکت‌ها، مشکل حل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy