Sunday, Feb 20, 2022

صفحه نخست » اولین مصاحبه با سردار طلایی درباره سفرش به کانادا

talaee_021922.jpgپلیس مهربان بودم و برای کاری به کانادا رفتم

ایران وایر - سرتیپ پاسدار مرتضی طلایی، رییس سابق پلیس تهران که مسافرتش به کانادا جنجال‌ساز شده بود در مصاحبه‌ای گفته برای کاری به کانادا رفته بود و قبلا هم سفرهایی به این کشور داشته است.

طلایی در مصاحبه خود همچنین مدعی شده که مردم تهران به وی در زمان ریاستش بر نیروی انتظامی لقب پلیس مهربان داده بودند. وی گفته «شهروندان تهرانی می دانند که نام پلیس مهربان را به بنده دادند. عدم برخورد با اعتراضات و تجمعات سیاسی و صنفی در دوره های مختلف در دوره بنده بود.»

طلایی منتقدان مسافرت خود به کانادا را به مشکل داشتن با نظام متهم کرده و گفته «حالا اینکه سفر رفته ام چه ایرادی دارد؟ افکار عمومی ممکن است در فضای التهاب واکنشی داشته باشند ولی بعدا که فضا آرام شد قضاوت خواهند کرد.»

در اوایل بهمن ماه امسال ویدیویی از سردار طلایی توسط عبدی‌میدیا منتشر شد که واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی به دنبال داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این ویدیو مرتضی طلایی را در یک باشگاه مختلط در کشور کانادا در حال ورزش کردن نشان می‌داد.

به دنبال انتشار این ویدیو، هشت سازمان حقوق بشری ایران با انتشار بیانیه مشترکی خطاب به دولت کانادا نسبت به سفر سرتیپ پاسدار مرتضی طلایی، فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران، به این کشور اعتراض کرده و خواهان ممانعت از حضور فرماندهان سابق سپاه در این کشور شده‌اند.

این سازمان‌ها در بیانیه خود سردار طلایی را «ناقض شناخته شده حقوق بشر»، معرفی کرده و از دولت کانادا خواستند برای حفظ تعهد خود نسبت به حقوق بشر اقدام فوری انجام دهد و اطمینان حاصل کند که مصونیت از مجازات در داخل ایران به معنای معافیت از مجازات در خارج از کشور نیست.

نویسندگان این بیانیه درباره سوابق پاسدار طلایی خطاب به دولت کانادا نوشته‌ بودند که «طلایی به عنوان رئیس سابق پلیس تهران، سرکوب گسترده معترضان مسالمت آمیز از جمله دانشجویان معترض را سازماندهی کرده است. او در زمان شکنجه و قتل، شهروند ایرانی-کانادایی، زهرا کاظمی، در زندان اوین تهران، رئیس پلیس این شهر بود.»

در هفته‌های گذشته هم نشریه نشنال پست کانادا با انتشار گزارشی درباره سفر طلایی به این کشور از دولت جاستین ترودو برای اعطای اجازه ورود به این مقام سابق نظامی ایران انتقاد کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy