Sunday, Feb 20, 2022

صفحه نخست » ماجرای توقیف یک کشت، درباره علی شمخانی و خانواده‌اش چه می‌دانیم؟

sham2_021922.jpgبی بی سی - در چند روز گذشته خبر توقیف کشتی به نام "کابل" خبرساز شد. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در گزارشی نوشته بود کشتی "کابل" متعلق به شرکت "آدمیرال" است که "برادران شمخانی" به گفته این خبرگزاری "مالک" آنند. اکنون خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه خبر داده که فرزندان دریابان علی شمخانی از ایلنا شکایت کرده‌اند.

ایلنا چه نوشته بود؟

ایلنا (خبرگزاری کار ایران)، اخیرا در گزارشی نوشته بود ماموران هند "یک کشتی حامل بارهای صادراتی ایران" متعلق به شرکت آدمیرال را در بندر کاندلا در این کشور توقیف کردند.

به گفته این خبرگزاری حسن و حسین شمخانی، فرزندان علی شمخانی، "مالک" شرکت آدمیرال‌اند.

بر اساس گزارش ایلنا "بندر دولتی هند اعلام کرده‌ در مدارک ارائه شده از سوی این کشتی و شرکت‌های کشتیرانی که حمل محمولات آنها با "کشتی کابل" صورت گرفته، تناقضاتی وجود دارد".

shamkhani.jpgدو پسر علی شمخانی حسن و حسین

***

درباره علی شمخانی و خانواده‌اش چه می‌دانیم؟

علی شمخانی که از چهره‌های نظامی شناخته شده حکومت جمهوری اسلامی ایران است در چهاردهه گذشته مناصب بالایی را تجربه کرده است: وزیر سپاه، وزیر دفاع، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح و فرماندهی نیروی دریایی ارتش.

علی شمخانی درجه نظامی دریابانی دارد که بالاترین درجه نظامی در ایران به شمار می‌رود و معادل سرلشگری است.

او که از معدود سیاستمداران و نظامیان ارشد عرب ایرانی است، پس از جنگ ایران و عراق با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران از سپاه به فرماندهی نیروی دریایی ارتش منتقل شد.

shamkhani2.jpg عظیم شمخانی پسر علی شمخانی

***

آقای شمخانی چند ماه پس از تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، در اجرای راهبرد جدید دریایی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه و قرارگاه دریایی خاتم الانبیا شد.

در سال‌های گذشته که موضوع فعالیت اقتصادی مسئولان حکومت ایران به رسانه‌ها کشید، خبرهایی درباره فعالیت اقتصادی فرزندان علی شمخانی نیز مطرح شد.

علاوه بر این، در میان خبرهای مربوط به پرونده‌های فساد اقتصادی نام فرزندان شماری از عالی‌ترین فرماندهان نظامی ایران نیز مطرح شد، از جمله فرزندان محسن جعفری، فرزند سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده سابق سپاه پاسداران و همچنین عمار صالحی، فرزند سرلشگر عطاءالله صالحی، فرمانده کل پیشین ارتش.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy