Saturday, Feb 26, 2022

صفحه نخست » مالک روس چلسی از مدیریت این تیم کناره‌گیری کرد

chelsea_022622.jpgرومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی از مدیریت چلسی کناره گیری کرد اما همچنان مالکیت این تیم را برعهده خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، جنگ بین روسیه و اوکراین، دامن چلسی را گرفت. همانطور که از چند روز پیش نیز حدس و گمان هایی مبنی بر احتمال کناره گیری رومن آبراموویچ مالک میلیاردر روسی از مدیریت آبی های لندن شنیده می شد، امشب این اتفاق به شکل رسمی رخ داد.

پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین بود که رومن آبراموویچ و چلسی به همراه مالک روس اورتون در کانون توجهات قرار گرفتند. کریس برایانت، عضو حزب کارگر پارلمان بریتانیا در این خصوص اعلام کرد باید اموال آبراموویچ در بریتانیا از جمله باشگاه چلسی، مصادره شود.

رومن آبراموویچ مالک چلسی و علیشر عثمانوف، سهام‌دار باشگاه اورتون به شدت زیر ذره بین کریس برایانت هستند. برایانت به تازگی اعلام کرده آبراموویچ، عثمانوف و سایر روس‌هایی که ویزای درجه یک بریتانیا را دارند باید به شکلی واضح اقدام‌های دولت ولادیمیر پوتین و تهاجم نظامی ارتش روسیه به اوکراین را محکوم کنند. در غیر این‌صورت یعنی آن‌ها حامی پوتین هستند و مشمول تحریم‌های سنگینی می‌شوند.

حالا امشب مالک روس چلسی با انتشار غیرمنتظره یک بیانیه، خبر داد که از مدیریت چلسی کناره گیری کرده و آن را به متولیان بنیاد خیریه چلسی سپرده است. البته این به معنای کناره گیری آبراموویچ از مالکیت چلسی نیست و او تنها زمام امور قهرمان اروپا را به بنیاد خیریه سپرده است.

در متن بیانیه آبراموویچ آمده است: در بیست سالی که مالکیت چلسی را برعهده داشتم، همیشه خودم را در نقش خادم منافع باشگاه می دیدم تا اطمینان پیدا کنم که مانند امروز به موفقیت دست پیدا کرده و همینطور تیمی را برای آینده بنا می کنیم. در عین حال، نقش آفرینی مثبتی نیز در جامعه داریم.

مالک روس چلسی در بند پایانی این بیانیه نوشته است: من همیشه تلاشم را کرده ام تا بهترین تصمیمات را از صمیم قلب برای باشگاه بگیرم. همچنان نیز به این رویه پایبند هستم و به همین دلیل، امروز به این نتیجه رسیدم که بنیاد خیریه چلسی بهترین گزینه است و به آنها اعتماد دارم که از باشگاه مراقبت و بر آن نظارت کند. من اعتقاد دارم که این بنیاد از بهترین موقعیت برای حفظ منافع باشگاه و بازیکنان و کادرفنی و طرفداران برخوردار است.

این بیانیه ناگهانی آبراموویچ باعث شوک به هواداران چلسی شده است. آنها که از زمان حضور این میلیاردر روس موفق شده اند عناوین قهرمانی متعددی را در انگلیس و اروپا کسب کنند، حالا نگران این موضوع هستند که جنگ روسیه باعث جدایی کامل آبراموویچ از چلسی شده و آنها به دوران پیش از حضور این میلیاردر روس برگردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy