Tuesday, Mar 1, 2022

صفحه نخست » ادعای مضحک و عجیب علی خامنه‌ای

kham_030122.jpgمردم اوکراین دولت دست‌نشانده‌ را قبول نداشتند و به میدان نیامدند

کیهان لندن - علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با تأخیر شش روزه به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان داد و بدون محکوم کردن تجاوز روس‌ها گفت، «آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند!» وی همچنین ادعا کرد مردم اوکراین برای دفاع از کشورشان به میدان نیامدند!

خامنه‌ای امروز سه‌شنبه دهم اسفند در سخنانی با اشاره به اینکه «اساساً رژیم آمریکا یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است و از بحران تغذیه می‌کند» گفت که «ایالات متحده اساساً یک رژیم مافیایی است که از بحران‌های گوناگون در عالم ارتزاق می‌کند.»

او با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا را مافیای سیاسی، مافیای اقتصادی، مافیای اسلحه‌سازی و انواع و اقسام مافیا اداره می‌کنند و کنترل آن کشور را به دست دارند گفت «مافیای آمریکایی در کشورها عده‌ای را سر کار می‌آورند یا برکنار می‌کنند.»

صحبت‌های ضدآمریکایی خامنه‌ای به اینجا ختم نشد و او ادامه داد «آمریکا اگر نتواند بحران ایجاد کند کارخانه‌های اسلحه‌سازی نمی‌توانند حداکثر استفاده خودشان را انجام دهند و ناچار هستند که بحران‌سازی کنند تا منافع این مافیاها حداکثری شود.» خامنه‌ای به این موضوع اشاره نکرد که اگر چنین است پس جمهوری اسلامی نیز در این کار با آمریکا همدست است! در پیامد پیگیری برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی نه تنها آمریکا بلکه کشورهای تولیدکننده سلاح در طول سال‌های گذشته میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای منطقه فروخته‌اند تا از خود در برابر تهدیدات رژیم ایران محافظت کنند!

اما خامنه‌ای به خیال‌پردازی‌های خود ادامه داد و افزود: «امروز اوکراین قربانی سیاست بحران‌سازی آمریکاست و آنها اوکراین را به این نقطه رساندند.»

او در توصیف اینکه چرا فکر می‌کند آمریکایی‌ها اوکراین را به این نقطه رساندند گفت «ایالات متحده با ورود در مسائل داخلی اوکراین و راه انداختن اجتماعات علیه دولت‌ها و حرکت مخملی یا درست کردن کودتای رنگی و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضان و دولت‌ها را برداشتن یا گذاشتن اوکراین را به این روز انداخت.»

خامنه‌ای در بخش دیگری از حرف‌هایش در ادعایی مضحک و دروغ گفت «ما با جنگ و تخریب در هر کجا مخالف هستیم و این سیاست ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم با تخریب زیرساخت‌های ملت‌ها را تایید نمی‌کنیم. ما مانند غربی‌ها نیستیم که اگر چنانچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی را تبدیل به عزا کنند بگویند این مبارزه با تروریست است. این منطق آمریکایی‌هاست.»

رهبر جمهوری اسلامی بدون هیچ اشاره‌ای به روسیه به عنوان کشور آغازکننده‌ی جنگ گفت «ما خواستار توقف جنگ در اوکراین هستیم... منتها علاج هر بحرانی صرفاً در صورتی ممکن است که ریشه بحران شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین سیاست‌‎های آمریکا و غربی‌هاست. اینها ریشه بحران است. اینها را باید شناخت و بر اساس اینها قضاوت و داوری کرد و اقدام کرد.»

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش دولت اوکراین را «دست‌نشانده آمریکا خواند» و گفت پشتیبانی قدرت‌های غربی از دولت‌های دست‌نشانده یک سراب است و دولت‌هایی که پشتگرمی‌شان به آمریکا و اروپاست وضع امروز اوکراین و دیروز افغانستان را ببینند.

او در حالی که جمهوری اسلامی به دلیل انزجار و خشم جامعه دست به سرکوب خونین مردم ایران می‌زند و مردم اوکراین با دست خالی به دفاع از کشور و دولت پرداخته‌اند، گفت: «مردم مهم‌ترین پشتوانه دولت‌ها هستند. اگر مردم در اوکراین وارد میدان می‌شدند، وضع امروز اوکراین اینچنین نبود. مردم به میدان نیامدند چون دولت را قبول نداشتند... امیدواریم که همه ما درست فکر و عمل کنیم و بتوانیم از این عبرت‌های بزرگ بهره ببریم.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

این ادعاهای بی‌اساس خامنه‌ای که «مردم اوکراین به میدان نیامدند» در حالیست که خیابان به خیابان نیروهای مقاومت مردمی با اسلحه و کوکتل مولوتف در کنار نظامیان اوکراینی با روس‌ها می‌جنگند. حتا بعضی کارخانه‌های آبجوسازی تغییر کاربری داده و با کمک مردم کوکتل مولوتف تولید می‌کنند.

رهبر بی‌اطلاع و خودشیفته‌ی رژیم ولایت فقیه با نایده گرفتن شعارهای مردم ایران در اعتراضات علیه شخص خودش و نظامی که وی رهبر آنست در سخنانی عجیب و خنده‌دار ادعا کرد که جمهوری اسلامی می‌تواند یک الگو برای سایر ملت‌ها باشد و در اینباره گفت: «اگر بتوانیم راه را خوب ادامه دهیم و پیش ببریم، یک الگوی بسیار جذاب و پرتحرکی به وجود خواهد آمد و ملت‌ها به سوی آن حرکت خواهند کرد.»

نکته نه چندان عجیب در سخنرانی امروز علی خامنه‌ای این است که وی حتا جرأت نکرد کلامی درباره تجاوز نظامی روس‌ها و جنگ پوتین علیه همسایه غربی خود صحبت کند! سیاست «نگاه به شرق» وی، حیات جمهوری اسلامی را به روس‌ها وابسته کرده است. همان وابستگی که رهبر و نظام جمهوری اسلامی را به سرسپرده‌ و نوکر روسیه پوتین و چین کمونیست تبدیل کرده و قراردادهای بلندمدت ایرانفروشی با آنها و بذل و بخشش منابع آبی و دریایی شمال و جنوب کشور بخشی از اجرای این سیاست ایران‌بربادده است.

kham_030122.jpgتکرار مواضع پوتین از زبان خامنه‌ای

خامنه‌ای: اوکراین قربانی سیاست آمریکاست

العربیه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در اظهاراتی با تکرار ادعای ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، دولت اوکراین را «دست‌نشانده» آمریکا خواند و مدعی شد، مردم اوکراین دولت کی‌یف را قبول ندارند.

خامنه‌ای، سه‌شنبه 1 مارس، با حمله به «انقلاب‌ رنگی» کشورهای اروپای شرقی و آسیای میانه، آن را کودتای رنگی کشورهای غربی خواند و آمریکا را مقصر اوضاع فعلی اوکراین دانست.

انقلاب رنگی به مجموعه‌ای از انقلاب‌های خشونت‌پرهیز اطلاق می‌شود که از اواخر دهه هشتاد میلادی تا اواسط دهه 2000 میلادی دربرخی از کشورهای اروپای شرقی و آسیای میانه ادامه داشت.

گروه‌های ضد کمونیستی در شکل‌گیری این انقلاب‌ها، که منجر به سقوط دولت‌های «اقتدارگرا» شد، نقش بسزایی داشتند.

مقامات جمهوری اسلامی و روسیه که از مخالفان شکل‌گیری انقلاب رنگی بودند، بارها نسبت به شکل‌گیری این انقلاب‌ها در کشورهای خود هشدار داده‌اند.

خامنه‌ای در اظهاراتی که بدون حضور افراد در محل و به‌صورت تلویزیونی منتشر شد، اوکراین را قربانی سیاست آمریکا خواند و مدعی شد، اگر مردم اوکراین حامی دولت خود بودند، «در میدان» به مقابله با روسیه می‌پرداختند.

حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین وارد ششمین روز خود شده و مقامات دو طرف از برگزاری قریب‌الوقوع دور دوم مذاکرات خبر داده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

مقامات ایران از آغاز این جنگ، انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفته و با نگرانی‌های روسیه را «قابل درک» خوانده‌اند.

خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدام مستقیم علیه آمریکا اشاره کرد و گفت، آمریکا ریشه بحران اوکراین است و برای حل کردن این بحران، در صورت وجوده اراده می‌باید علیه آمریکا اقدام کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy