Tuesday, Mar 1, 2022

صفحه نخست » حمایت انگلستان از اخراج روسیه از شورای امنیت

vito_030122.jpgدر حالی که وزیر امور خارجۀ آمریکا، آنتونی بلینکن، خواستار اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل شد، دولت انگلستان گفت که اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل یکی از گزینه های این کشور برای منزوی کردن روسیه در صحنۀ بین المللی است

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

سخنگوی نخست وزیر انگلستان با اظهار این مطلب افزود که بوریس جانسون هنوز در این باره موضع نگر - فته است، اما، روشن است که هدف انگلستان منزوی کردن دیپلماتیک روسیه است و برای رسیدن به این مقصود دولت انگلستان کلیه گزینه ها را بررسی می‌کند.

در این حال، دولت لندن به ولادیمیر پوتین هشدار داد که او مسئول جنایات احتمالی جنگی در اوکراین شناخته خواهد شد. معاون نخست وزیر انگلستان، دومینیک راب، با اظهار این مطلب افزود که علاوه بر پوتین فرماندهان نظامی روسیه در اوکراین مسئول نقض قوانین جنگی معرفی خواهند شد.

بوریس جانسون امروز با نخست وزیر لهستان در ورشو ملاقات کرد و سپس برای ملاقات با نخست وزیر استونی عازم این کشور شد. بوریس جانسون ضمن محکوم کردن "حملات وحشیانه" روسیه به اوکراین ابراز اطمینان کرد که ولادیمیر پوتین در جنگی که آغاز کرده شکست خواهد خورد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اظهاراتی جداگانه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین به هدف خود یعنی سرنگون کردن حکومت دموکراتیک اوکراین دست یابد بحران انسانی و وضعیت حقوق بشر در این کشور رو به وخامت بیشتر خواهند گذاشت. او که این سخن را در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ایراد می کرد اخراج روسیه از این شورا را پیشنهاد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy