Wednesday, Mar 2, 2022

صفحه نخست » حسین رونقی به قید وثیقه از زندان آزاد شد

ronaghi_030222.jpgبی بی سی - گزارش ها از ایران حاکیست که حسین رونقی فعال آزادی بیان که دستگیری او در هفته پیش با اعتراض گسترده روبرو شده بود با قید وثیقه از زندان آزاد شده است.

حسن رونقی برادر او در توییتی نوشت: "با تلاش بی وقفه وکیل محترم حسین آقای جلیلیان که تا به این ساعت در زندان بودند حسین با قید وثیقه آزاد شد."

کیانوش سنجری فعال رسانه ای هم در توییتی نوشت: "از بیمارستان برایتان می‌نویسم. حسین رونقی بعد از ۸ روز اعتصاب غذا که ۴ روز آن اعتصاب خشک بوده، با افت فشار روبرو شده. حال عمومی او خوب است. مقاوم و شجاع."

حسین رونقی هفته پیش برای چند روز در تهران ناپدید شد اما روز چهارشنبه ۴ اسفند از زندان با خانواده‌اش تماس گرفت. محل زندگی آقای رونقی بعد از بازداشت او مورد هجوم ماموران امنیتی قرار گرفت که وسایل او را با خود بردند.

فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی به بازداشت آقای رونقی اعتراض کردند و بسیاری این شیوه دستگیری را "آدم‌ربایی" و "ناپدیدسازی قهری" دانستند.

حسن رونقی گفته بود قبل از این اتفاق نهادهای امنیتی تماس‌های ناشناس با برادرش می‌گرفتند.

او همچنین خبر داد که برادرش در زندان اعتصاب غذای خشک کرده است. اعتصاب غذای خشک نوعی اعتصاب غذا است که در آن فرد از خوردن هر گونه غذا و نوشیدن مایعات خودداری می‌کند.

چند روز پیش در حمایت از آقای رونقی کارزار توییتری در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

حسین رونقی از فعالان سیاسی داخل ایران و از منتقدان جدی حکومت است که حضور قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی دارد. او پیش از این هم سابقه بازداشت و زندان داشته است.

آقای رونقی چند روز پیش در توییتر "طرح صیانت" را "تصمیم کلیت نظام بر اساس نظر و خواسته رهبر" خوانده بود.

او چندی پیش در مقاله‌ای برای روزنامه وال‌استریت ژورنال، رسانه‌های غربی را به پنهانکاری در گزارش واقعیت‌های ایران متهم کرد و نوشت: "خبرنگاران ترجیح می‌دهند درباره آب‌وهوا توییت کنند تا اینکه بخواهند به تحقیق درباره سرکوب و شکنجه رژیم بپردازند."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy