Wednesday, Mar 9, 2022

صفحه نخست » عبرت‌های کاترین شکدم برای حکومت ایران، احمد حیدریان

Ahmad_Heidarian.jpgکاترین پرز شکدم چه جاسوس باشد چه نباشد به حیثیت رسانه‌های حامی حکومت ضربه زده است. از سایت انگلیسی زبان آیت الله خامنه‌ای بگیرید تا خبرگزاری هایی مثل تسنیم، از گزارش خبری صدا و سیمای حاکمیت تا کنفرانس بین المللی افق نو و محور آن یعنی نادر طالب زاده؛ همه در تور روانی و تبلیغاتی این زن زیبای یهودی افتاده‌اند.
همه انقلابی‌ها خوشحال‌اند که این زن بریتانیایی-فرانسوی در گفت و گو با شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی هر نوع اقدام به روابط جنسی با مسئولان کشور و جاسوسی را انکار کرده است. حالا گفتگوی وی توسط رسانه‌های حامی حکومت در وسیع ترین شکل ممکن‌اش منتشر می‌شود؛ زیرا آن را سندی برای بی گناهی طیف فکری خودشان تصور می‌کنند.

اما مشخصاً کمتر کسی در ایران درک درستی از این واقعیت دارد. کیهانِ حسین شریعتمداری به عنوان یک سر تندروی حامی حکومت آن را «سناریوسازی علیه سپاه» نامید که «هفته‌های اخیر راه به جایی نبرد و شکست خورد»
به نوشته این روزنامه «معارضان انقلاب اسلامی پس از شکست در ماجرای فایل صوتی، تخریب علیه سپاه را با تحریف‌گری و دروغ‌بافی و انتساب آن به مطالب «کاترین پرز شکدم» پی گرفتند اما با مصاحبه این شخص و رد ادعاهای پمپاژ شده بار دیگر رسوا شدند و دروغ‌گویی آنها برملا شد» که از «یک کانال تلگرامی منتسب به جریان انحرافی ]لقبی که کیهان برای حامیان احمدی نژاد به کار می‌برد[ مطرح شد.»
عبدالله گنجی از چهره‌های اصول گرا در یادداشتی با رد ادعای جاسوسی شکدم نوشت: «رسم جاسوسی این نبوده و نیست که فردی مدعی نفوذ در اعماق سری یک حکومت باشد، با افراد کلیدی ارتباط برقرار کند، روش‌های نفوذ را یاد بگیرد اما خود یا سیستم امنیتی فرستنده او را بسوزاند و همه ارتباطات، آینده، ‌اعتمادسازی و... را یک‌مرتبه بدون هیچ دلیلی دود کند.»
مدیرمسئول همشهری با استقبال از اعتراف شکدم در بی بی سی توئیت زد: «جای اژه‌ای بودم فردا خناسان بی تقوای معرکه گیر را صف می‌کردم»
شب بعد از گفتگوی شکدم با بی بی سی، این شبکه در گزارشی به بازخورد این گفتگو در رسانه‌های ایران پرداخت. محمد جواد اکبرین مهمان این برنامه به بی بی سی از چهره‌ای به نام «نادر طالب زاده» گفت و از ایشان خواستار پاسخ گویی به ابهامات وارد شده به وی می‌شود. رعنا رحیم پور که مجری این بخش خبری بود در واکنش به این درخواست از این امر استقبال و خواهان حضور طالب زاده در بی بی سی می‌شود.

شبکه ایران اینترنشنال نیز در گزارش خبری خود هم با نام بردن از همان چهره وی را کلید ماجرا می‌خواند.

در گیر و دار فعل و انفعالات فضای مجازی نام نادر طالب زاده سوژه می‌شود. به جز چهره‌های رسانه‌ای اپوزیسیون حالا نزدیک ترین حامیان به حکومت هم با دیده تشکیک به نادر طالب زاده می‌نگرند.
در حالی که انتشار اعتراف شکدم به عدم وجود هیچ رابطه‌ای خارج از عرفی حامیان حکومت را به شدت ذوق زده کرده و باعث شده فیلم و خبر آن را به شدت نشر دهند، طالب زاده و رسانه‌های حامی انقلاب مثل تسنیم به شدت مورد سوء ظن قرار گرفته‌اند. دیگر اخبار و یادداشت‌های این رسانه‌ها به مانند قابل با اقبال عمومی مواجه نمی‌شود. از همه مهم تر، نادر طالب زاده چهره محبوب تندروها که مهم ترین مسئولیتش دبیری کنفرانس افق نو می‌باشد با اتهاماتی رو به رو است که کمترین آنها ایجاد کانال «نفوذ» برای امثال کاترین شکدم می‌باشد. این مسئله مهم ترین ضربه کاری به جمهوری اسلامی است.
اهمیت کنفرانس افق نو را می‌توان در «حضور چهره‌ها و شخصیت‌های ضدآمریکایی سراسر دنیا در ایران در جهت معرفی چهره واقعی آمریکا و همچنین انتقال تصویر واقعی جامعه ایران به نخبگان جهانی» دانست. طالب زاده مدعی شده آمریکا نام او را «را در کنار فرماندهان ارشد حزب‌الله در فهرست تحریم «تروریست‌های جهانی» گذاشته است.»
حالا دیگر نه تسنیم می‌تواند به هر چهره «ضد آمریکایی» در گزارش‌هایش استناد کند، نه سایت آیت الله خامنه‌ای متواند دست همکاری به سمت هر خارجی چشم آبی دراز کند و نه نادر طالب زاده دیگر آن چهره انقلابی گذشته است. حالا حکومت مختار است که عبرت بگیرد یا نه.

احمد حیدریان



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy