Friday, Mar 11, 2022

صفحه نخست » اوکراین با همکاری کارخانه آبجوسازی پهپاد مسلح به کوکتل مولوتوف طراحی کرد

molotov_031122.jpgرادیو فردا - روزنامه نیویورک پست در گزارشی از همکاری واحدهای ذخیره ارتش اوکراین و کارخانه آبجوسازی «پراودا» برای طراحی و استفاده از پهپادهای مسلح به کوکتل مولوتف خبر داده است.

از اولین روزهای حمله نظامی روسیه، ارتش اوکراین از صاحبان پهپادهای کوچک غیرنظامی خواست به طور داوطلبانه پهپاد خود را برای دفاع از کشور در اختیار ارتش قرار دهند و اکنون تصاویری از کاربرد جدید این پهپادها منتشر شده است.

تصاویری که منتشر شده است، یک پهپاد مخصوص فیلمبرداری را نشان می‌دهد با کمک چند قطعه اضافی و تسمه یک بطری آبجو حاوی مواد آتش‌زا زیر آن نصب شده و زاویه دوربین پهپاد احتمال برای مشاهده بهتر اهدافی که روی زمین قرار دارند، مستقیما به سمت پایین تغییر جهت داده شده است.

همچنین دو قطعه برای نگاه داشتن بطری به صورت افقی در زیر بدنه پهپاد نصب شده که احتمالا یکی از آنها که قسمت انتهایی بطری در آن قرار می‌گیرد، یک ضامن رهاکننده دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

تغییر کاربری این پهپادها نتیجه همکاری نیروی ذخیره ارتش اوکراین و آبجوسازی «پراودا» در شهر لویو، واقع در غرب اوکراین است.

نیروی ذخیره ارتش اوکراین از زمان شروع جنگ آموزش داوطلبان غیرنظامی برای مشارکت در دفاع از کشور را برعهده دارد و یکی از کارهای آنها، آموزش ساختن کوکتل مولوتف است.

آبجوسازی «پراودا» در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت با هدف پیروزی در جنگ از روز پنجم اسفند تولید آبجو را متوقف کرده است و به جای آن کوکتل مولوتف می‌سازد.

وبسایت این شرکت تصاویر و توضیحاتی در مورد این ابتکار منتشر کرده است و از مردم خواسته است که با خرید یک بطری کوکتل‌ مولوتوف به این طرح کمک مالی کنند.

بهای هر بطری کوکتل مولوتف ۱۰۰ گریونا ( واحد پول اوکراین)، معادل ۳.۳۵ دلار است و مشتریانی که بیش از ۲۵ دلار خرید کنند، هزینه حمل و نقل نمی‌پردازند.

تغییر کاربری پهپادهای شخصی پیش از این سابقه داشته است. کارتل های مواد مخدر در مکزیک، گروه‌های شبه نظامی در خاورمیانه و شبه نظامیان اوکراینی که با شورشیان مورد حمایت روسیه می‌جنگند، در سال‌های گذشته از این روش استفاده کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy