Wednesday, Mar 16, 2022

صفحه نخست » سخنرانی زلنسکی در مقابل کنگره آمریکا، تشویق ایستاده نمایندگان کنگره

congress_031522.jpgصدای آمریکا - رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه ۲۵ اسفند به طور مجازی و از طریق کنفرانس ویدیویی برای کنگره آمریکا سخنرانی کرد.

ولودیمر زلنسکی در سخنان خود با اشاره به مقاومت اوکراین و مردم آن گفت که از «کی‌یف، پایتخت اوکراین، شهری که هر روز زیر حملات موشکی و هوایی نیروهای روسیه است، اما تسلیم نمی‌شود و حتی یک لحظه هم به تسلیم شدن فکر نمی‌کند» در این جلسه حاضر شده است.

او با بیان این که به نمایندگی از «مردم دلاور و آزادی‌خواه اوکراین که برای مدت ۸ سال در برابر تهاجم تمام عیار روسیه مقاومت کرده‌اند» سخن می‌گوید، گفت که نه تنها خاک و مردم کشورش، بلکه ارزش‌های بنیادین و انسانی آنها، از جمله آزادی و حق‌شان برای زندگی آزادانه در کشورشان و برگزیدن آینده خود، و رویاهای ملی‌شان، مورد حمله قرار گرفته است.

تشویق ایستاده ولودیمیر زلنسکی در کنگره آمریکا:

او با اشاره به حملات هوایی روسیه به خاک اوکراین و این که روسیه آسمان اوکراین را به عامل مرگ هزاران نفر در آن کشور تبدیل کرده و با استفاده از موشک،‌ بمب، و پهپاد سبب مرگ هزاران نفر شده است، بار دیگر درخواست خود مبنی بر «ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین» و یا تحویل «سامانه‌های پدافند هوایی مانند اس-۳۰۰» به اوکراین برای مقابله با حملات هوایی را تکرار کرد.

آقای زلنسکی با یادآوری سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ تحت عنوان «رویایی دارم»، گفت: «من نیازی دارم: من نیاز دارم که از آسمان‌مان محافظت کنم. من به تصمیم شما،‌ به کمک شما نیاز دارم.»

او همچنین با تقدیر از کمک و حمایت آمریکا و جو بایدن،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده، خواستار اعمال تحریم‌های فزاینده و بی‌وقفه بر روسیه «و تمام سیاست‌مداران» آن کشور تا زمان متوقف شدن ماشین جنگی روسیه و پایان تهاجم آن به اوکراین شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، روز دوشنبه در بیانیه‌ای از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، دعوت کرده بودند که روز چهارشنبه در کنگره یک سخنرانی مجازی انجام دهد.

این دعوت در حالی صورت گرفت که روسیه به حمله خود به اوکراین ادامه می‌دهد. آقای زلنسکی به این ترتیب به صف سران کشورهای خارجی که تاکنون در کنگره آمریکا سخنرانی کرده‌اند، می‌پیوندد که از جمله آنها می‌توان به پترو پوروشنکو رئیس جمهوری پیشین اوکراین، آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان، و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق اسرائیل، اشاره کرد.

رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه نیز در پارلمان کانادا سخنرانی کرد و به شدت مورد تشویق قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy