Saturday, Mar 19, 2022

صفحه نخست » چمدانی پر از پول نقد برای گروگانگیران انوشه آشوری

dollar_031922.jpgایران خانواده انوشه آشوری را مجبور کرد برای آزادی او در عرض ۱۲ ساعت ۲۷ هزار پوند بدهند

صدای آمریکا - اعضای خانواده انوشه آشوری می‌گویند که مقامات در ایران، آنها را مکلف به پرداخت ۲۷ هزارپوند، در آخرین ساعات منتهی به آزادی او کردند.

شری ایزدی، همسر انوشه آشوری، زندانی تازه آزادشده ایرانی‌بریتانیایی، در مصاحبه‌ای با گاردین با اشاره به درخواست غیرمتعارف مقامات ایرانی برای پرداخت جریمه‌ای ۲۷هزارپوندی در ازای دوره محکومیت ده‌ساله آشوری، گفت: «کمتر از ۱۲ ساعت فرصت داشتیم تا این مبلغ را تهیه کنیم.»

او می‌گوید که تمام تلاشمان را کردیم که «با استفاده از کارت‌های اعتباری خود وام بگیریم و حساب‌های جدید باز کنیم. تنها فکرمان این بود که چگونه می‌خواهیم این کار را به موقع انجام دهیم.»

دولت ایران در اواخر روز دوشنبه به مذاکره‌کنندگان وزارت خارجه انگلیس گفته بود که در صورت عدم پرداخت جریمه محکومیت ۱۰ ساله آشوری در روز بعد، آزادی او منتفی است.

شری ایزدی می‌گوید که «ابتدا مقامات دولتی در تهران از برادرزاده‌ام خواستند با چمدانی پر از پول نقد در بیرون از زندان با آنها ملاقات کند، اما او خواست که به داخل زندان برود و رسید به او بدهند. آن‌ها بعد از دریافت این مبلغ اصرار داشتند پول‌ها را بشمارند و اصالت اسکناس‌ها را بررسی کنند.»

انوشه آشوری به همراه نازنین زاغری، روز چهارشنبه پس از پرداخت بدهی قدیمی حدودا ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران، آزاد و راهی بریتانیا شد.

معامله با گروگانگیر؟

رادیوفردا - آنچه منتقدان، استراتژیِ «گروگانگیری» می‌خوانند یکی از سیاست‌هایی است که در طول چهار دهه گذشته به‌شکل مستمر و فارغ از تغییر دولت‌ها توسط جمهوری اسلامی دنبال شده است.

از روزهای خشمگین اول انقلاب و گروگانگیری در سفارت آمریکا، تا همین امروز که شهروندان خارجی و دوتابعیتی‌ها با اتهاماتی که از سویشان رد می‌شود در زندانند تا برای آزادی هر یک خواسته‌ای اجابت شود.

مهم نیست کدام چهره سیاسی در مسند قدرت است. از محمود احمدی‌نژاد تا حسن روحانی، از محمد جواد ظریف تا حسین امیرعبداللهیان، هرگاه بحث این زندانیان در میان باشد، مواضع مشابه است: معامله بر سر زندانی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy