Saturday, Apr 9, 2022

صفحه نخست » ضرب و جرح زندانی دوتابعیتی در زندان اوین

jailed_040922.jpgایران وایر - سازمان حقوق بشر ایران امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ از ضرب و شتم احمدرضا جلالی، پزشک و محقق ایرانی-سوئدی محکوم به اعدام در بهداری زندان اوین خبر داد.

بنا بر گزارش این سازمان احمدرضا جلالی که در شرایطی نابسامان و بدون اجازه تماس باخانواده همچنان در زندان به‌سر است روز ۱۵ فروردین ماه، در بهداری زندان مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

این گزارش به نقل از همبندیان این زندانی دوتابعیتی نوشته است: «وقتی احمدرضا متوجه دزدی داروهایش توسط پرسنل داروخانه شد و به آنها اعتراض کرد که داروهایش را پس بدهند، به خواسته وی بی‌توجهی کرده و سپس شروع به ضرب و جرح احمدرضا کردند.»

ارتباط مستقیم با احمدرضا جلالی همچنان غیرممکن است و به همین دلیل خانواده وی نمی‌توانند وضعیت سلامتی او چگونه است و میزان آسیب دیدگی او چقدر است.

احمدرضا جلالی که بنا به دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و سه ماه را در بازداشتگاه این وزارتخانه به سر برد. اتهامی که مقامات در ابتدا به وی وارد کردند «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این پزشک و محقق سپس در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فساد فی الارض از طریق جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش جمهوری اسلامی برای مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-‌سوئدی زندانی در ایران، یا استفان کوین گیلبرت و سیمون کاسپر براون، دو شهروند سوئدی که در ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر زندانی هستند، مطرح شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy