Saturday, Apr 9, 2022

صفحه نخست » با عدم استقبال هنرمندان، برنامه افطار رئیسی لغو شد

eftar_040922.jpgایران اینترنشنال - برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه شرق گزارش داده‌اند برنامه افطار ابراهیم رئیسی با شماری از هنرمندان به دلیل عدم استقبال هنرمندان لغو شد؛ خبرگزاری ایرنا این گزارش‌ها را «کذب محض» خواند و دلیل لغو برنامه را آلودگی هوا ذکر کرد.

این برنامه قرار بود شامگاه جمعه ۱۹ فروردین برگزار شود اما بنابر گزارش‌ها، اکثریت مطلق هنرمندان دعوت شده حاضر به شرکت در این مراسم نشدند.

به نوشته روزنامه شرق، در چند روز گذشته که دفتر رییس جمهور و دفتر وزیر ارشاد برای هماهنگی‌ها با این هنرمندان و سینماگران سرشناس تماس می‌گرفت «قریب به ۹۹درصد آنها به بهانه‌هایی مانند کرونا، بیماری، مسافرت از حضور عذر خواستند».

شرق تاکید کرده بود با اینکه «دولتی‌ها شرایط جوی را عامل لغو مراسم می‌دانند» اما علت لغو شدن در واقع این بود که «چهره‌های هنری حاضر نشده‌اند با رئیسی افطار کنند».

خبرگزاری دولتی ایرنا روز شنبه این گزارش‌ها را «کذب محض» خواند و به نقل از مقام‌هایی که نام آنها را ذکر نکرده، بار دیگر آلودگی هوا را دلیل لغو مراسم گزارش کرد.

به نوشته ایرنا، ابتدا قرار بود این برنامه با حضور ۱۷۰ نفر در فضای باز نهاد ریاست جمهوری برگزار شود، و پس از آلودگی هوا تصمیم گرفته شد که این برنامه به مسجد نهاد ریاست جمهوری منتقل شود.

ایرنا گفته است چون فضای مسجد کوچک بود و «امکان پذیرایی در خور شأن هنرمندان وجود نداشت» برنامه لغو شد.

مراسم افطار هنرمندان با رییس جمهور در چند سال گذشته به صورت ثابت برگزار شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

سال ۹۷ نیز شماری از سینماگران سرشناس اعلام کردند به دلیل اجرا نشدن وعده‌های حسن روحانی در این مراسم شرکت نمی‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy