Wednesday, Apr 13, 2022

صفحه نخست » جمله‌ای که در توییتر خامنه‌ای حذف شد

اصلاحیه اکانت توییتر خامنه ای درمورد مذاکرات هسته ای

اصلاحیه درمورد این نقل قول: «در مذاکرات هسته ای، کار به گونه خوبی پیش می‌رود» / عبارت اصلاحی: «دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند»

001.jpgپیش از این، در توییت مذکور آمذه بود: «در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیئت مذاکره کننده، رئیس‌جمهور و شورای‌عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیئت مذاکره‌کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.»

02.jpg

رادیو بین المللی فرانسه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین، در دیدار با شماری از مسئولان حکومتی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، از «مقاومت» در برابر «زیاده‌خواهی»، طرف مقابل ابراز رضایت کرد و تاکید کرد: «شاخص‌ها» باید در نظر گرفته شود و کسانی که می‌خواهند در مورد وضع کشور قضاوت کنند، نباید نگاهشان فقط به مسئله اقتصاد باشد، «شاخص»، «امینت» است، شاخص «دیپلماسی» است. اظهارات علی خامنه‌ای، پس از حذف «دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند»، در توییتر علی خامنه‌ای با واکنش در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. پس از ساعاتی، در توییتر علی خامنه‌ای اصلاحیه‌ای درباره حذف این جمله منتشر شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با شماری از مسئولان حکومتی، با اشاره به روند مذاکرات وین، گفت: «به‌حمدالله، دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند، آنچه حالا در مسائل دیپلماسی مورد توجه است، مسئله هسته‌ای است».

رهبر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «مسئولین دولتی باید بر اساس وضع فعلی برنامه‌ریزی» کنند، گفت: در برنامه‌ریزی‌های کاری خودتان معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید... ممکن است مذاکرات به جاهایی برسد، هر چه بشود شما کارخود را متوقف نکنید».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اظهارات علی خامنه‌ای در برابر شماری از مسئولان حکومتی، در حساب کاربری رسمی علی خامنه‌ای در توییتر با تغییر منتشر شده بود. اما این توییت ساعاتی پس از انتشار و واکنش‌ها به تغییر اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران حذف شد.

در توییت حذف شده، نوشته شده بود: «در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیات مذاکره کننده، رییس جمهور و شورای عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیات مذاکره کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد».

علی خامنه‌ای، درباره روند مذاکرات و «مقاومت» گروه مذاکره‌کننده، در برابر «زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل»، گفت: آن که بدعهدی کرد، طرف مقابل است، خودشان هم الان در این بدعهدی گیر کرده‌اند... طرف مقابل که خود آن قرار را پاره کرد، بیشتر احساس بن‌بست می‌کند، ما احساس بن‌بست نمی‌کنیم.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، با نام بردن از «تحریم‌های بی‌سابقه» علیه ایران، به تبعات این تحریم‌ها اشاره نکرد، اما یادآوری کرد: « از اوّل تاریخ، چنین تحریمی علیه هیچ کشوری نشده» بود، می‌خواستند که «اقتصاد ما شکست بخورد» اما «برخلاف پیش‌بینی‌های خارجی‌»، «اقتصاد سرپا ماند» و «تاب‌آوری اقتصاد یک موفقیت بزرگ است».

در حالی که مذاکرات برای احیاء برجام با انسداد مواجه شده است، مقامات جمهوری اسلامی ایران، از جمله علی خامنه‌ای، طرف مقابل را عامل بروز «بن‌بست» می‌داند، اما مقام‌های ایالات متحده آمریکا، تاکید می‌کنند «ایران در خواست‌های غیرمرتبط با برجام» داشته و موجب بروز انسداد در روند مذاکرات شده است.

در روزهای اخیر، شماری از اعضا جبهه پایداری، با انتقاد از مذاکرات وین برای احیاء برجام، توافق احتمالی با قدرت‌های غربی را توافقی که با برجام تفاوتی نخواهد داشت، عنوان نمودند.

آخرین دور مذاکرات برای احیاء برجام که در وین در جریان بود، از روز بیستم اسفند، متوقف شد. در ابتدا طرح پیشنهاد از سوی روسیه عامل توقف مذاکرات عنوان شد اما پس از آن، شماری از رسانه‌های غربی گزارش دادند که درخواست ایران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا و اختلاف بر سر این موضوع میان ایران و آمریکا، عامل انسداد در مذاکرات احیاء برجام است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy