Wednesday, Apr 13, 2022

صفحه نخست » بادی بیلدینگ زنان به صورت کامل در ایران ممنوع شد

bodyb_041322.jpgایران وایر - «مریم کاظمی‌پور» معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان، از قطعی شدن حذف رشته بدنسازی و پرورش اندام زنان در ایران خبر داده است.

خانم کاظمی‌پور به خبرگزاری ایسنا گفته که زنان ایرانی دیگر «قطعا» اجازه حضور در رشته‌های «بادی فیزیک» و «بادی بیلدینگ» را نخواهند داشت.

مدیرکل ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در مصاحبه‌اش با ابسنا مدهی شده که این رشته‌ها «تهدیدی بزرگ برای جامعه زنان» خواهد بود و حضور در این رشته‌ها را با «سلامت زنان» و «شان زنان مسلمان» در تضاد دانسته است. او به ایسنا گفته: «این رشته‌ها اصلا با چارچوب‌های فرهنگی ما تناسبی ندارد. بنابراین در پرورش اندام هیچ فعالیتی در بخش زنان نخواهیم داشت.»

او همچنین بازگشت رشته‌های «مچ‌اندازی»، «پاورلیفتینگ» و «فیتنس چلنج» که طی سال‌های اخیر با حضور زنان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی هم همراه شده بود را «در دست بررسی» خواند و گفت هنوز نتیجه‌ای در مورد بازگشت زنان به این رشته‌ها در ایران به دست نیامده است.

مریم کاظمی‌پور دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در نخستین روزی که حکم خود را از «حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان گرفت، تمامی رشته‌های بدنسازی را برای زنان ایرانی ممنوع کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مریم کاظمی‌پور دانش‌آموخته رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی در گرایش حرکات اصلاحی از دانشگاه بقیه‌الله و عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy