Thursday, Apr 14, 2022

صفحه نخست » مراکز خرید روسیه علاقه‌مند به برندهای ایرانی هستند

brands_041322.jpgخبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا به نقل از موسس شورای مراکز خرید روسیه نوشت این شورا علاقه‌مند به افتتاح فروشگاه‌های برندهای پوشاک ایرانی برای پرکردن جایگاه‌های خالی بازار پس از خروج شرکت‌های غربی است.

رادیو بین المللی فرانسه - این خبرگزاری روز پنج‌شنبه به نقل از خبرگزاری روسی تاس نوشت اولگ وویتسخوفسکی موسس و مدیر عامل شورای مراکز خرید روسیه گفته است که انتظار می رود همکاری با تولیدکنندگان ایران با راه اندازی حداقل ۳۰ فروشگاه یا گنجاندن برندهای ایرانی در محدوده زنجیره های پوشاک و کفش موجود در بازارهای این کشور آغاز شود.

بر اساس این گزارش، او ادامه داد: برای تحقق این موضوع به دلیل نیاز به حل تعدادی از مسائل سازمانی، این امر می تواند ظرف سه سال اتفاق بیفتد.

این در حالی است که سرویس مطبوعاتی شورای مراکز خرید روسیه اضافه کرد: «تا زمانی که مسائل لجستیک و گواهینامه کالاها به طور واضح حل نشده باشد، هیچ اطمینانی وجود ندارد که تولیدکنندگان بتوانند کالاهای خود را در محدوده قیمتی آشنا برای خریداران روسی قرار دهند.»

بر اساس این گزارش، در پی دیدار اخیر نمایندگان بازار روسیه با نمایندگان بازرگانی ایران در سفارت ایران در روسیه، تاجران روس با تعدادی محصولات تولیدی ایران عمدتاً پوشاک چرم، کفش و کیف با رده های قیمتی مختلف آشنا شدند. همچنین شرکت کنندگان در این نشست همچنین در مورد سفر صاحبان مراکز خرید روسیه به ایران برای آشنایی با تولیدات داخلی و مراکز خرید ترکیبی از کالاهای برند و بومی بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالی است که چند هفته پیش رسانه‌های ایران اعلام کردند که تعداد محصولات مرجوعی ایران در ماه‌های اخیر افزایش محسوسی داشته است که آخرین مورد آن مربوط برگشت خوردن فلفل‌های صادراتی به روسیه است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پیش‌تر از این نیز صادرات هندوانه، کشمش و سیب زمینی با ممانعت کشورهای مقصد مواجه شد. گمانی زنی های متفاوتی درباره مرجوع شدن محصولات ایرانی مطرح شده که یکی از قوی‌ترین گمانه‌ها استفاده از سموم غیرمجاز در محصولات ایرانی است.

همچنین بهمن ماه گذشته، هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه معتقد است برخی سیاست‌های داخلی اشتباه باعث پایین ماندن آمار صادرات غیرنفتی و به طور خاص صادرات به روسیه شده است.

او گفت: باید در حوزه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی به ثبات برسیم تا امکان برنامه ریزی برای حضور در روسیه فراهم شود و سپس می‌توان انتظار داشت که صادرات ما به این کشور نیز افزایش یافته و روس‌ها از کالاهای ایرانی بیشتر استقبال کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy