Thursday, Apr 14, 2022

صفحه نخست » مقام دولتی: فاجعه‌ بی آبی باعث بروز «مسائل جدی» خواهد شد

water_041522.jpgبه گزارش خبرگزاری "تسنیم" شهر تهران هم اکنون با نود روز کسری آب روبرو است و اگر کاهش بارندگی آنهم در فصل آبی همچنان ادامه پیدا کند اختلال در تأمین آب تهران در تابستان پیش‌رو حتمی است

***

صدای آمریکا - همزمان با افزایش هشدارها در مورد کاهش ذخایر آب در بیشتر سدهای کشور، روز جمعه یک مقام دولتی اعلام کرد حدود ٣٠٠ روستا در آذربایجان شرقی دچار «تنش آبی» هستند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تنش آبی در این استان هشدار داد در صورت عدم پیگیری مسئولان، این استان با «مسائل اجتماعی جدی» روبه‌رو خواهد شد.

یک گزارش دیگر در مورد کمبود ذخایر سدها حاکی از آن است که «در برخی از استان‌ها وضعیت کسری بارش و کسری ذخایر سدها، به نسبت متوسط کشوری، بدتر و حتی فاجعه‌بار است.» به نوشته تسنیم، «احتمال بروز اختلال در تأمین آب تهران برای تابستان گرم امسال وجود دارد.»

حدود دو هفته پیش نیز علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی گفته بود بحران آب در حال پیش‌روی است و تنش آبی به حدود ۳۰۰ شهر ایران گسترش یافته است.

به گفته وزیر نیرو، برخی از شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌های ایران در معرض تهدید این گسترش «تنش آبی» قرار گرفته‌اند.

برخی کارشناسان با اشاره به سوءمدیریت دولت جمهوری اسلامی در مقابله با بحران آب و عدم وجود برنامه‌ای پایدار در این زمینه هشدار داده‌اند ایران همچنان صحنه اعتراضات شدیدتری در زمینه کم‌آبی خواهد بود.

کشاورزان در سالیان اخیر از مهم‌ترین معترضان به مدیریت ناصحیح منابع آبی کشور بوده‌اند و بارها دست به اعتراض زده‌اند. این اعتراض‌ها در موارد بسیاری با سرکوب و واکنش خشن نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی پاسخ داده شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy