Wednesday, Apr 20, 2022

صفحه نخست » نیروهای امنیتی ۷۰ معلم را در تهران بازداشت و سپس آزاد کردند

moalem.jpg ایران اینترنشنال ـ همزمان با تجمع سراسری معلمان در شهرهای ایران، گزارش شده که ماموران امنیتی با ممانعت از تجمع در تهران، حدود ۷۰ معلم را بازداشت و سپس آزاد کردند.

تجمع معلمان در تهران سال‌های گذشته در مقابل مجلس یا سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شد اما امسال قرار بود این تجمع در برابر ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار شود.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، ماموران امنیتی با حضور پرشمار در میدان فردوسی و سراسر خیابان قرنی که وزارت آموزش و پرورش در آن قرار دارد، اجازه برگزاری تجمع را به معلمان ندادند.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، و همچنین کانال‌های صنفی خبر داده‌اند که ماموران امنیتی در تهران حدود ۷۰ نفر از معلمان را بازداشت کرده‌اند.

به نوشته حبیبی، ماموران ۴۰ نفر از معلمان زن را به بازداشتگاه وزرا و ۳۰ نفر از معلمان مرد را به گیشا بردند و هیچ یک از آنها تاکنون آزاد نشده‌اند. او ساعاتی بعد اعلام کرد که همه معلمان بازداشت شده آزاد شدند.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

شهرزاد قدیری، معصومه زمانی و علی گودرزی، سه نفر از معلمانی هستند که بازداشت شدند.

تجمع معلمان در شهرهای مختلف ۳۰ استان دیگر ایران در مقابل ادارات کل یا ادارات آموزش و پرورش برگزار شد و معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و سرکوب «مستمر و سیستماتیک» فعالان صنفی شعار سر دادند.

از جمله شعارهای معلمان در روز پنجشنبه می‌توان به «یک سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه»، «رئیسی، ‌ قالیباف، ‌ این آخرین پیام است، جنبش فرهنگیان آماده قیام است» ‌، «نه تسلیم نه سازش، رتبه بدون خواهش» و «وزیر بی کفایت، استعفا استعفا» اشاره کرد.

معلمان معترض همچنین با در دست داشتن پوسترهایی از معلمان زندانی، شعارهایی همچون «معلم زندانی آزاد باید گردد» و «معلم زندانی راهت ادامه دارد» سر دادند.

در قطعنامه این تجمع نیز با اشاره به نام حدود ۱۵ معلم زندانی، دور جدید سرکوب معلمان محکوم شده و از جمله به مواردی مانند صدور حکم پنج سال زندان برای رسول بداقی، چهار سال و شش ماه زندان برای جعفر ابراهیمی، ۱۲ سال زندان برای مهدی فتحی و همچنین تایید حکم رسول کارگر و فرزانە ناظران‌پور اشاره شده است.

معلمان ایران سال گذشته در مدت سه ماه شش تجمع برگزار کردند. افزون بر این تجمعات که در روزهای ۳۰ و ۱۱ بهمن، ۱۱ و ۲۲ آذر و ۲ و ۲۳ دی برگزار شد، معلمان در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن و ۲۰ و ۲۱ آذر نیز دست به تحصن زدند.

پس از این تجمع‌ها صدها نفر از معلمان به حراست آموزش و پرورش یا نهادهای امنیتی احضار شدند.

در قطعنامه روز پنجشنبه تاکید شده که معترضان تا زمان محقق شدن مطالباتشان خیابان را ترک نخواهند کرد.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله خواسته‌های اصلی تجمعات سال گذشته معلمان بوده است. آموزش و پرورش از تهیه آیین‌نامه رتبه بندی معلمان خبر داده و نسبت به تصویب آن در هیات دولت تا خرداد ماه ابراز امیدواری کرده است.

با این حال معلمان معترض این آیین‌نامه را ناقص خوانده و بودجه در نظر گرفته شده توسط دولت برای اجرای آن را نیز ناکافی دانسته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy