Friday, Apr 22, 2022

صفحه نخست » بازیگر «سینما پارادیزو» درگذشت

jacques_perrin.jpgخبرنامه گویا ـ ژاک پرن، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان فرانسوی که در فیلم «سینما پارادیزو» به کارگردانی جوزپه تورناتوره (برنده اسکار و جایزه بزرگ جشنواره کن) در نقش سالواتوره فیلم‌ساز بازی کرد، در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

پسرش ماتیو سیمونه در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت: او در آرامش از دنیا رفت.

از فیلم‌های مهم دیگر ژاک پرن می‌توان به «زد» ساخته کوستا گاوراس و «صحرای تاتارها» و «خاطرات خانوادگی» هر دو ساخته والریو زورلینی اشاره کرد.

پرن در ۱۳ ژوئیه ۱۹۴۱ در پاریس متولد شد. او فرزند الکساندر سیمونه مدیر تئاتر و ماری پرن بازیگر بود. پرن در سن ۱۵ سالگی روی صحنه رفت و سپس وارد کنسرواتوار شد.

jacques_perrin_2.jpgژاک پرن

ژاک پرن فعالیت سینمایی خود را در دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد. نخستین نقش اصلی او در سال ۱۹۶۱ در کنار کلودیا کاردیناله در فیلم «دختری با چمدان» رقم خورد و تا زمان مرگ، در بیش از ۷۰ فیلم فرانسوی و ایتالیایی بازی کرد.

پرن به‌عنوان یک دوستدار محیط زیست چندین مستند نیز درباره طبیعت و محیط زیست تولید کرده است. او در سال ۲۰۰۱ فیلم «کوچ‌نشینان هوا - راز پرندگان مهاجر» را کارگردانی کرد که نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد. «اقیانوس‌های ما»، فیلم دیگر او در سال ۲۰۱۱ برنده جایزه سزار بهترین مستند شد.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy