Friday, Apr 22, 2022

صفحه نخست » سازمان سیا: ایران همچنان در پی گسترش سلطۀ خود در منطقه و تهدید شهروندان آمریکا است

CIA.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - یک ناشر فرانسوی به تازگی ارزیابی سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، سیا، را دربارۀ تهدیدهای جهانی از جمله تهدیدهای حکومت اسلامی ایران و رژیم کره شمالی منتشر کرده است. گزارش با اشاره به دو سال بحران ناشی از پاندمی کرونا و حملۀ روسیه به اوکراین نوشته است که "جهان امروز خشن تر، بی ثبات تر و سخت‌تر از پیش شده است. "

در این گزارش، در بخش مربوط به تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران می‌خوانیم: "ایران همچنان منافع آمریکا را تهدید خواهد کرد و خواهد کوشید نفوذ آمریکا در خاورمیانه را کاهش داده و در مقابل نفوذ خود را در منطقه تحکیم بخشد. " گزارش سازمان سیا سپس می‌افزاید که جمهوری اسلامی ایران می‌کوشد سلطۀ خود را بر کشورهای همسایه گسترش داده و از شدت تهدیدها علیه ثبات رژیم اسلامی ایران بکاهد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات آمریکا، رژیم تهران خواهد کوشید با بهره گیری از برنامۀ اتمی رو به توسعۀ خود و قدرت نیروهای نیابتی و متحدانش و نیز دیپلماسی و فروش اسلحه اهداف خود را پیش براند. گزارش سازمان سیا سپس افزوده است که رژیم ایران ضمن پیشبرد اهداف همیشگی خود برای تسلط یافتن بر منطقه، بر این اعتقاد است که در نبردی حیاتی با آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن گرفتار شده است.

گزارش سازمان سیا سپس تصریح می‌کند که روی کار آمدن ابراهیم رئیسی مشوّق علی خامنه‌ای برای پیشبرد طرح تبدیل کردن ایران به یک قدرت اسلامی در جهان و تحکیم رژیم اسلامی در داخل بوده است.

گزارش سازمان سیا سپس افزوده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان شهروندان آمریکایی را مستقیماً یا از طریق حملات نیابتی خود به ویژه در خاورمیانه تهدید می‌کند. بر پایه این ارزیابی، جمهوری اسلامی ایران همچنین مصمم است که شبکه‌های خود را در داخل جامعۀ آمریکا توسعه بخشد و بیش از یک دهه است که رهبران تهران چنین هدفی را دنبال می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy