Tuesday, Apr 26, 2022

صفحه نخست » هشدار مجدد فیفا به فدراسیون فوتبال برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

zanan.jpg دویچه وله ـ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرده در صورت حل نشدن معضل ورود زنان به ورزشگاه‌ها، کارگروهی سه جانبه برای این مهم تشکیل خواهد داد.

فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا، در نامه‌ای مشترک خطاب به فدراسیون فوتبال ایران، در خصوص مسائل مختلفی از جمله بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها هشدار داده‌اند.

در این نامه که متاثر از اتفاقات ماه‌های اخیر، به خصوص اتفاقات رخ داده برای تماشاگران زن در بازی ایران و لبنان و همچنین تغییرات مدیریتی در فدراسیون فوتبال است، فیفا نه تنها هشدارهایی برای این مهم داده، که تاکید کرده در صورت قطع روند قبلی حضور زنان در ورزشگاه‌ها، کارگروهی سه جانبه با همکاری این نهاد بین‌المللی، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص تشکیل خواهد شد تا راهکاری جامع برای حل معضل ورود زنان به ورزشگاه‌ها ارائه شود.

👈 مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

پیش از این و پس از هشدارهای جدی فیفا برای حضور آزادانه زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های ملی و باشگاهی، تماشاگران زن توانستند در دیدار ایران با کامبوج و سپس مقابل عراق به ورزشگاه بروند؛ موضوعی که فیفا در نامه‌اش از آن به عنوان حرکتی که باید ادامه پیدا کند یاد کرده است. اما اتفاقات رخ داده در مشهد و پاشیدن اسپری فلفل به صورت زنانی که پشت درهای ورزشگاه مشهد، خواستار تماشای دیدار ایران و لبنان بودند، باعث شده تا فیفا هشدارهای لازم در این خصوص را به فدراسیون فوتبال ایران بدهد.

صفی‌الله فغانپور سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال، در خصوص این نامه گفته است: «این نامه در دو بخش ارسال شده که بخش اول آن مربوط به عزل رئیس سابق فدراسیون فوتبال است که مورد تایید فیفا قرار گرفته و آن را مطابق اساسنامه دانسته‌اند. بخش دوم این نامه اما مربوط به اتفاقات بازی ایران و لبنان است که فیفا آن را ناخوشایند دانسته است. در این بخش، از فدراسیون فوتبال خواسته شده روند قبلی حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه پیدا کند در غیر اینصورت کارگروهی برای ارائه راهکار در این خصوص تشکیل خواهد شد که زنان بتوانند هم در بازی‌های ملی و هم باشگاهی در ورزشگاه حضور پیدا کنند.»

سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال ایران، همچنین احتمال تعلیق فدراسیون و جایگزینی کمیته انتقالی به جای هیات رئیسه از سوی فیفا در ازای اصلاح یک بند اساسنامه را نیز شائبه خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy