Friday, Apr 29, 2022

صفحه نخست » دلیل باورنکردنی ترس و وحشت دیروز در فرودگاه تل‌آویو + فیلم

airport2_042922.jpgخانواده آمریکایی می‌خواستند گلوله خمپاره را سوغاتی ببرند

بی بی سی - روز پنجشنبه یک خانواده آمریکایی هنگامی که قصد خروج از اسرائیل را داشتند، یک گلوله خمپاره منفجر نشده را در فروگاه بن‌گورین شهر تل‌آویو به ماموران بارزسی فرودگاه نشان‌ دادند که موجب ایجاد ترس و وحشت در این فرودگاه شد.

به گفته مقامات این خانواده گلوله خمپاره را در بلندی‌های جولان که زمانی محل وقوع جنگ بین اسرائیل و سوریه بوده، پیدا کرده و تصمیم داشتند آن را در چمدان با خودشان به آمریکا ببرند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌ذهد که مردم وحشت زده در حال فرار هستند.

این خانواده پس از بازجویی توسط نیروهای امنیتی و ارائه توضیحات، اجازه سوار شدن به هواپیما را یافتند.

اسرائیل بلندی‌های جولان را در پایان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ از سوریه تصرف کرد و بقایای درگیری هنوز در این منطقه یافت می‌شود.

khompareh.jpgمقامات فرودگاه بن‌گورین گفته‌اند که خانواده آمریکایی می‌خواسته این گلوله خمپاره منفجر نشده را بعنوان سوغات با خود ببرند

***

گفته شده که این خانواده به امید بازگرداندن خمپاره عمل نکرده به ایالات متحده، آن را در چمدان خود هنگام بازگشت بسته بندی کرده بودند.

به گفته مقامات در هنگام ترس و وحشت مردم و هرج و مرج ایجاد شده در فرودگاه، مردی که در تلاش برای فرار از روی تسمه نقاله مخصوص انتقال چمدان‌ها بود، پرت شده و به بیمارستان منتقل شده است.

ملاحظات امنیتی در سفرهای هوایی اسرائیل

به دلیل درگیری قدیمی با فلسطینیان و فعالیت گروه‌های فلسطینی علیه اسرائیل، سفرهای هوایی این کشور از دیرباز هدف اقدامات خشونت‌آمیز از جمله هواپیماربایی و تهدید به انفجار هواپیماها قرار داشته است.

به همین دلیل، اسرائیل اولین کشوری بود که تمهیدات امنیتی شدیدی را چه در فرودگاه‌ها و چه در حین پرواز به اجرا گذاشت.

در گذشته، مقامات امنیتی اسرائیلی در برنامه‌ریزی مقابله با این نوع تهدیدها این نظر را دنبال می‌کردند که فعالان فلسطینی تا مرز به خطر انداختن جان خود پیش نخواهند رفت اما رواج حملات انتحاری این اطمینان خاطر نسبی را نیز از میان برد و همراه با آن، به افزایش سطح مراقبت‌های امنیتی منجر شد.

برای چندین دهه است که نه تنها اسرائیل، بلکه کشورهای دیگر نیز تهدید سفرهای هوایی را جدی گرفته‌اند. به خصوص پس از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ نظارت امنیتی دقیق، و عموما وقت‌گیر، در اکثر فرودگاه‌ها و حین سفرهای هوایی به امری عادی تبدیل شده است.

در حال حاضر، اقدامات امنیتی در فرودگاه‌های اسرائیل به دقت در مورد تمامی پروازها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و این نوع اقدامات به خصوص در مورد پروازهای شرکت هواپیمایی اسرائیل به مراتب سختگیرانه‌تر است.

پست های بازرسی امنیتی، ماموران لباس شخصی، پرسنل امنیتی مسلح، و دوربین های مداربسته مخفی تمامی نقاط فرودگاه‌ را به دقت زیر نظر دارند و ظاهرا تا به امروز نیز کارآیی خود را نشان داده است.

این نوع تمهیدات به خصوص هنگام افزایش تنش بین اسرائیل و فلسطینیان شدت بیشتری می‌گیرد.

گفته می شود که فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو از یکی از بالاترین سطوح امنیتی در جهان برخوردار است و پس از حملات مرگبار هفته‌های اخیر در سراسر اسرائیل، این کشور در حالت آماده باش به سر می برد.

طبیعی است در چنین شرایطی نمی‌توان تصور کرد که فردی با نیت اقدامات خرابکاران در صدد برآید یک گلوله خمپاره را در یک چمدان با خود حمل کند. البته در صورتی که این گلوله عمل نکرده و خنثی نشده باشد، خطر انفجار تصادفی آن قطعا وجود داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy