Wednesday, May 4, 2022

صفحه نخست » حملۀ راکتی به منزل مقام ارشد اطلاعاتی عراق در بغداد

iraq.jpg رادیو بین المللی فرانسه - دولت عراق اعلام کرد که حملۀ راکتی روز گذشته در بغداد، منزل احمد ابورغیف معاون وزیر اطلاعات این کشور را هدف قرار داده بوده است. احمد ابورغیف از مهمترین چهره‌های امنیتی عراق است که در سفر ماه گذشتۀ وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی این کشور به تهران، آنها را همراهی کرده بود.

در پی سقوط راکت کاتیوشا در خیابان «أبو نواس» در بغداد و حضور گستردۀ نیروهای امنیتی در محل حادثه، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد که حمله راکتی اخیر، منزل ژنرال «احمد ابورغیف» مقام ارشد این سازمان را هدف قرار داده بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق موسوم به «واع»، سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات یک اقدام ناکام بود که تلفات جانی نداشته است.

در ادامۀ این بیانیه آمده است که حملۀ راکتی روز گذشته موجب تخریب نمای ساختمان منزل مسکونی احمد ابورغیف معاون وزیر اطلاعات عراق شده و خسارات مادی محدودی وارد کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور عراق همچنین در این بیانیه‌ تأکید کرد که تیم‌های عملیاتی موفق شده‌اند که محل پرتاب این راکت‌ها را شناسایی کنند و در حال حاضر مشغول انجام تحقیقات بیشتر برای دستگیری عاملان این حمله هستند.

در ادامۀ این بیانیه آمده است که عاملان این حمله با انگیزه برهم زدن امنیت شهروندان ساکن بغداد در عید فطر دست به چنین اقدامی زده‌اند و اکنون تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرار گرفته و با اشد مجازات روبرو خواهند شد.

سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور عراق همچنین تأکید کرد که راکت شلیک شده از نوع کاتیوشا بوده و از شرق بغداد شلیک شده و به خانۀ شهروندان غیرنظامی در منطقه اصابت کرده است.

ژنرال احمد ابورغیف که بر اساس بیانیۀ سازمان اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور عراق، هدف اصلی حملۀ راکتی اخیر در بغداد بوده است، از مهمترین چهره‌های امنیتی این کشور محسوب می‌شود.

احمد ابورغیف همچنین در سفر ماه گذشتۀ فواد حسین وزیر امور خارجه و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به تهران آنها را همراهی کرده بود.

حمله راکتی صورت گرفته در بامداد چهارشنبه به منطقۀ الرصافه بغداد، پس از حملۀ موشکی صورت می‌گیرد که شنبۀ گذشته پایگاه هوایی عین الأسد که محل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در غرب بغداد است را هدف قرار داده بود.

همچنین یگان مبارزه با تروریسم کردستان نیز هفته گذشته خبر داد که ۶ موشک در نزدیکی رودخانه «بادینانی» در منطقه «خبات» استان اربیل سقوط کرده است. پیش‌تر نیز سه راکت کاتیوشا در اوایل ماه گذشته منطقه خبات را مورد هدف قرار داده بود.

همچنین در سال‌های گذشته پایگاه‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق نیز مورد هدف راکت‌های کاتیوشا قرار گرفته بود. ایالات متحده آمریکا و متحدان آن در عراق، اغلب شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران را به دست داشتن در چنین حملاتی متهم کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy