Thursday, May 5, 2022

صفحه نخست » واکنش پنتاگون به خبر کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین برای کشتن ژنرال‌های روس

us.jpg رادیو بین المللی فرانسه ـ در پی انتشار گزارش نیویورک تایمز مبنی بر کمک اطلاعاتی آمریکا برای کشتن ژنرال‌های روس در جنگ اوکراین، وزارت دفاع ایالات متحد روز پنج‌شنبه پنجم مه/۱۵ اردیبهشت ماه، در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

یک روز پس از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد کمک‌ اطلاعاتی ایالات متحده به مقامات ارتش اوکراین برای کشتن ۱۲ ژنرال روس، پنتاگون با انشتار بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه پنجم مه/۱۵ اردیبهشت ماه، این گزارش را رد کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه تاکید کرد: «آمریکا اطلاعات میدان جنگ را برای کمک به نیروهای اوکراینی‌ برای دفاع از کشورشان فراهم می‌کند. ما اطلاعاتی در مورد محل استقرار رهبران ارشد نظامی روسیه در میدان جنگ ارائه نمی‌دهیم.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحد آمریکا همچنین افزود: «ما در تصمیم گیری‌های اوکراین درباره انتخاب اهداف حمله نظامی این کشور شرکت نمی‌کنیم. واضح بگوییم، نیروهای اوکراینی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به ما دارند.»

بنا بر اظهارات جان کربی، نیروهای اوکراینی اطلاعاتی را که آمریکا و متحدان غربی این کشور در اختیار اوکراین قرار می‌دهند با اطلاعاتی که خودشان در میدان جنگ ترکیب می‌کنند و سپس آن‌ها تصمیمات خود را در مورد اهداف نظامی اتخاذ می‌کنند.

به رغم اظهارات روز پنج‌شنبه جان کربی، روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اشتراک کمک‌های اطلاعاتی ایالات متحده برای شناسایی موقعیت فرماندهان ارشد روس و کشته شدن آن‌ها در جنگ اوکراین، نقش کلیدی داشته است.

روزنامه گاردین نیز به نقل از گزارش نیورک تایمز در گزارشی اعلام کرد، مقامات ارشد آمریکایی تایید کرده‌اند اطلاعاتی در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده‌اند تا آن‌ها بتوانند جنرال‌های روس را در جنگ اوکراین هدف قرار دهند و بکشند.

وبگاه خبری آکسیوس (Axios) نیز ضمن تایید این خبر در گزارشی اعلام کرد که با آشکار شدن ابعاد جدید جنگ اوکراین، بویژه اتکاب «جنایت جنگی» از سوی نیروهای ارتش روسیه، دولت آمریکا و متحدان این کشور به نیروهای اوکراینی کمک‌های زیادی، از جمله کمک‌های تسلیحاتی ارائه می‌دهند.

طبق گزارش اخیر آکسیوس، هرچند دولت ایالات متحده آمریکا تلاش دارد تا مستقیما وارد اوکراین نشود اما، وزارت دفاع این کشور آموزش نیروهای اوکراینی در آلمان را از سرگرفته است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی روسیه، تاس، در واکنش به گزارش نیویورک تایمز در مورد کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین برای هدف قرار دادن نیروهای روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش روسیه می‌داند که غرب به اوکراین کمک اطلاعاتی ارائه می‌دهد.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به گزارش نیویورک تایمز واکنش نشان داد و گفت: «ارتش روسیه به خوبی می‌داند که ایالات متحده، بریتانیا و ناتو کمک اطلاعاتی در اختیار نیروهای اوکراینی قرار می‌دهند و این موضوع برای ما کاملا روشن است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy