Monday, May 9, 2022

صفحه نخست » درز فایل صوتی مدیر صداوسیما برای دستور سانسور اخبار

arab9.jpgالعربیه - بر اساس فایلی صوتی که تلویزیون «ایران اینترنشنال» منتشر کرده است، علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ صدا و سیمای ایران، به تهیه‌کنندگان و عوامل تولید برنامه در این رادیو دستور می‌دهد که با اعمال سانسور بر اخبار گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم، از هر گونه انتقاد علیه دولت ابراهیم رئیسی خودداری کنند.

حبیبی در این فایل صوتی که دوشنبه 19 اردیبهشت منتشر شد، اذعان می‌کند که اگر مشکلات اقتصادی این کشور منجر به آغاز اعتراضات سراسری شود، مردم اصل نظام را هدف گرفته و به «عملکرد ضعیف» جمهوری اسلامی اعتراض خواهند کرد.

مدیر رادیو فرهنگ در این فایل صوتی با تهدید همکاران خود، مقوله گرانی‌ها در ایران را «امنیتی» خوانده و به آن‌ها هشدار می‌دهد: «کوچکترین خطا دیگر خطای بخشودنی نیست.»

این مدیر ارشد صدا و سیما تصریح می‌کند، این دستورالعمل مختص رادیو فرهنگ نیست و پیشتر در این زمینه «پیامی را به گروه مدیران صدا و سیما» ارسال کرده بود.
او همچنین به اظهارات علی بخشی‌زاده، معاون صدای سازمان صدا وسیما در این زمینه اشاره کرده و عنوان می‌کند، معاونت صدا از این به بعد «به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و من، خودم هم همینطور.»

علیرضا حبیبی با اشاره به گرانی‌های چشمگیر، افزایش قیمت نان و ماکارونی و همچنین انتقادها به وزرای دولت رئیسی، از تهیه‌کنندگان و مجریان رادیو فرهنگ می‌خواهد تا «تیترهای سیاه، تیترهای انتقادی، گرانی‌ و این چیزها را» منتشر نکنند.

او در این زمینه تصریح می‌کند: « مبادا دولت را نقد کنید. فعلا وقت آن نیست.»

کالاهای اساسی در ایران از جمله نان، روغن، برنج و گوشت در هفته‌های گذشته با افزایش چشمگیری در قیمت‌ها مواجه بوده و مردم چند شهر در استان خوزستان نیز با سردادن شعارهایی علیه رئیس‌جمهوری این کشور در خیابان‌ها، به این گرانی‌ بی‌سابقه اعتراض کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy