Thursday, May 12, 2022

صفحه نخست » گسترش اعتراض‌ها به چند شهر + مجموعه فیلم ها

eterazat_051222.jpgصدای آمریکا - هم‌زمان با موج تازه گرانی‌ها و کمبود برخی از اقلام اساسی در ایران، اعتراضات گسترده که از چند شهر خوزستان آغاز شده بود، روز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت به استان‌های مجاور گسترش یافت.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده، اعتراضات که از بعد از ظهر پنج‌شنبه از سر گرفته شد، با فرا رسیدن شب دست‌کم در سه استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، و خوزستان در شهرهای خرم‌آباد، درود، شهرکرد، جونقان، اندیمشک، و ایذه جریان دارد.

مردم معترض با راهپیمایی در خیابان‌های اصلی این شهرها شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر رئیسی»، «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم»، «هم‌وطن، هم‌وطن، حمایت، حمایت»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «رئیسی دروغگو، حاصل وعده‌هات کو» و «رضا شاه، روحت شاد» سر می‌دهند.

شهروندان معترض در کرمانشاه، شامگاه پنج‌شنبه 22 اردیبهشت، در اعتراض به گرانی و افزایش چند برابری قیمت کالاهای اساسی در ایران به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» بنرها و تابلوهای حاوی تصاویر رهبر ایران را پایین کشیده و تخریب کردند:

***
Verified اهالی شهر «جونقان» در استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج‌شنبه 22 اردیبهشت، در اعتراض به افزایش چند‌برابری قیمت‌ کالا‌های اساسی در ایران، با سر دادن شعارهایی علیه سران نظام به خیابان‌ها آمده و خشم و نارضایتی خود را از اوضاع نابسامان کشورشان ابراز داشتند. بر اساس ویدیو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، همزمان با ادامه تظاهرات یک پایگاه‌ بسیج در این شهر به آتش کشیده شد:
***

ورق بزنید فیلم‌های اعتراض مردم اندیمشک‌. اعتراضات از ایذه و دزفول و شهر کرد به اندیمشک رسید

***
ایذه، پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم:
***
دورود لرستان پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت، مردم علیه رهبر جمهوری اسلامی، خامنه‌ای شعار می‌دهند:
***
masih.alinejad Verified و حالا مردم شهر کرد هم به اعتراضات پیوستند... علی رغم جو و فضای امنیتی در ایذه هنوز هم معترضان دست از اعتراض برنداشتند:
***
شهرکرد پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت، مردم خطاب به بسیجی‌ها: «بدبختی مردم رو نمی‌بینین؟
***
ماموران با کلاشینکف و گاز حمله میکنند:
***
شهروندان اندیمشک شامگاه پنج‌شنبه 22 اردیبهشت، همزمان با ادامه تظاهرات در سایر شهرهای ایران در اعتراض به گرانی و سوءمدیریت نظام در کنترل بازار، با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» به خیابان‌ها آمدند اما با خشونت‌، گازاشک‌آور و تیراندازی مستقیم ماموران امنیتی به سوی آنها مواجه شدند:
***
اعتراض به گرانی، ۲۲ اردیبهشت درگیری نیروهای امنیتی با مردم:
***
هموطن، هموطن حقت رو فریاد بزن:
***
بستن مسیر‌های شهر جونقان چهارمحال بختیاری:
***


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy