Saturday, May 14, 2022

صفحه نخست » پنج کشته در جهان حمله هوایی اسرائیل به مواضع سپاه در سوریه

israel_051422.jpgدویچه وله - به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، در حمله هوایی اسرائیل به هدف‌هایی در شهر مصیاف پنج نفر از جمله یک غیرنظامی کشته شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن می‌گوید هدف حمله‌های اسرائیل مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران بود.

در پی حمله موشکی جنگنده‌های اسرائیل به مناطقی در اطراف شهر مصیاف در استان حماه چند نفر کشته و مجروح شدند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته این حمله "پنج شهید" به جا گذاشته که یکی از آنها غیرنظامی بوده است.

سانا به نقل از منابع نظامی سوری اعلام کرد، در حمله هوایی ارتش اسرائیل به این منطقه که در مرکز سوریه واقع شده، هفت نفر از جمله یک کودک مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه دولتی سوریه می‌گوید حمله هوایی اسرائیل شامگاه جمعه، ۲۳ اردیبهشت (۱۳ مه) رخ داده اما درباره ماهیت هدف‌های آن توضیحی نداده است.

هدف؛ انبار مهمات و مواضع نیروهای متحد ایران

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که با شبکه گسترده‌ای از نیروهای اپوزیسیون و فعالان سوری ارتباط دارد از پرتاب دستکم هشت موشک به انبارهای تجهیزات و مهمات و مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی خبر می‌دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این تشکل که در لندن مستقر است می‌گوید بر اثر حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی چهار سرباز یک سامانه دفاع ضدهوایی حکومت سوریه کشته و هفت نظامی مجروح شده‌اند.

دولت اسرائیل مطابق معمول به ندرت مسئولیت حمله به اهدافی در سوریه را بر عهده می‌گیرد و در مورد حمله هوایی شامگاه جمعه نیز تا کنون سکوت کرده است.

دوازدهمین حمله نظامی اسرائیل در سال ۲۰۲۲

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید‌، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۱۲ مورد حمله نظامی اسرائیل به اهدافی در سوریه را ثبت کرده که مرگبارترین آنها با ۱۰ کشته ۲۷ آوریل رخ داده است.

به گفته این گروه‌، در این حمله که هدف آن، از جمله زاغه‌های مهمات و مواضع مرتبط با حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه بود، شش سرباز سوری و احتمالا چهار شبه نظامی کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل با وجود خودداری از اظهارنظر درباره اغلب عملیات خود، چندی پیش اذعان کرد که طی حدود یک دهه اخیر "صدها بار" به مواضع نیروهای حکومتی سوریه و گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی نظیر حزب‌الله لبنان حمله کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy