Sunday, May 15, 2022

صفحه نخست » به دستور خامنه‌ای محتوای تمام کتاب‌های درسی تغییر می‌کند

agha_051522.jpgایران وایر - یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی از بازنگری در محتوای همه کتاب‌های درسی خبر داد و دلیل آن را دستور علی خامنه‌ای اعلام کرد.

نوری، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت به رسانه های ایران گفت در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب شد که متون همه کتاب‌های درسی بازنگری شود.

وزیر آموزش و پروش با تاکید بر اینکه «تغییرات محتوایی در کتاب‌های همه پایه‌های تحصیلی انجام خواهد شد.» افزود « طبق فرمایش مقام معظم رهبری مطالب غیرکاربردی در کتاب‌های درسی که برای دانش آموزان منفعتی ندارند از کتاب‌های درسی حذف خواهند شد.»

نوری یادآور شد: «کتاب‌های تحصیلی سال آینده چاپ شده اند و ما امکان تغییر این کتاب‌ها برای امسال را نداریم.»

بازنگری در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش به دستور خامنه‌ای در شرایطی انجام خواهد شد که کتاب‌های درسی دانش آموزان در ایران هم‌اکنون نیز محتوایی به شدت ایدیولوژیک دارند و این موضوع بارها مورد اعتراض معلمان و والدین دانش‌آموزان قرار گرفته است.

در چند سال اخیر حذف و تغییر محتوای کتاب‌های درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران که نقش مهمی در تدوین و تغییر کتاب‌های درسی دارد جنجال‌برانگیز شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حذف شعر شاعرانی چون «نیما»، «اخوان» و «سایه»، تصویر دختران از روی جلد و عکس مقبره کوروش و نیز تغییر داستان نادر ابراهیمی و «قصه‌های مجید» و نیز حذف نام مولانا از جمله تغییراتی هستند که در سال‌های گذشته در کتاب‌های درسی انجام شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy