Tuesday, May 17, 2022

صفحه نخست » طرح جدید پلیس ایران برای مقابله با بی‌حجابی

hiab_051722.jpgدر «کشف حجاب» با صاحب پلاک خودرو برخورد قضایی می‌شود

صدای آمریکا - فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از تشدید کنترل حجاب در خودروهای شخصی و برخورد قضایی با ناقضان حجاب خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها در ایران، مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت، با اعلام بازبینی مجدد در «سیستم طرح ناظر»، اعلام کرد به‌تازگی «از کشف حجاب در خودرو» و همچنین پلاک خودرو عکس گرفته و ارسال می‌شود.

حاجیان با بیان این که «ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب را جرم مشهود شناخته است»، ادعا کرد که «کشف حجاب باعث ناراحتی مردم شده» و پلیس ضمن برخورد با این «عمل غیر قانونی در ملأعام» افرادی را که کشف حجاب می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

ادعای حاجیان مبنی بر ناراحتی مردم از «کشف حجاب» در حالی است که طی روزهای اخیر موج جدید اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به مشکلات معیشتی و گرانی‌ها جریان داشته است.

از تیر ماه ۵۹ رعایت «حجاب اسلامی» ابتدا در ادارات برای زنان ایرانی الزامی شد و اندکی بعد نیز در سال ۶۲ ذیل ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات برای همه زنان و بعدها در سال ۷۵ برابر با ماده ۱۴۱ قانون مجازات اسلامی این موضوع رسما جرم‌انگاری شد و اکنون مطابق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می‌تواند تا دو ماه حبس و یا ۷۴ ضربه شلاق مجازات در پی داشته باشد.

این درحالی است که اعتراض برخی از مخالفان حجاب اجباری با شدت به مراتب بیشتری از مجازات تعریف شده، پاسخ داده شد و بعضی از آنها به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.



او همچنین اعلام کرد که حتی اگر مالک خودرو وسیله نقلیه‌اش را به فرد دیگری «قرض داده» و آن فرد کشف حجاب کرده باشد «ما صاحب پلاک را می‌شناسیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy