Sunday, May 22, 2022

صفحه نخست » یک افسر بلندپایه سپاه قدس در تهران ترور شد

رادیو فردا - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه اول خرداد اعلام کرد که یک سردار این نیروی نظامی در جریان حمله‌ای «تروریستی» کشته شده است.

روابط عمومی سپاه در بیانیه‌ای گفته که «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلامی در شرق تهران «در اقدام تروریستی ضدانقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی» کشته شد.

عوامل ترور دو نفر بودند

تسنیم نوشت: حوالی ساعت 16:30 امروز شهید حسن صیاد خدایی در مقابل منزلش در کوچه غلامیان در خیابان مجاهدین اسلام (نزدیک میدان بهارستان) و در داخل خودرو‌ی شخصی‌اش (پراید سفید رنگ) به شهادت رسید.

عوامل ترور که دو نفر بودند، پس از این اقدام تروریستی سوار بر موتور محل واقعه را ترک کرده‌اند. با این حال نیروهای امنیتی بر اساس سرنخ‌هایی که وجود دارد در جستجوی آنان هستند.

0000.jpg
سپاه در بیانیه خود از این سرهنگ به عنوان «مدافع حرم» نام برده است. به نظر می‌رسد وی عضو نیروی قدس بوده که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران برای عملیات‌های نظامی است.

مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی از نیروهایی که برای حمایت از حکومت بشار اسد به سوریه اعزام شده یا در مبارزه با گروه «حکومت اسلامی» در عراق شرکت داشته‌اند، از عنوان «مدافع حرم» استفاده می‌کنند.

سپاه در بیانیه خود افزوده که «اقدام لازم برای شناسایی و دستگیر ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این نیروی نظامی اطلاعات بیشتری منتشر نکرده است ولی روزنامه «جام جم» گزارش داده که «صیاد خدایی» توسط سرنشینان یک موتورسیکلت و در حالی که قصد ورود به خانه‌اش را داشت ترور شد.

این روزنامه افزوده که عوامل سوءقصد پس از شلیک پنج گلوله متواری شدند.

تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه نشان می‌دهد که فرد کشته شده، رانندگی یک خودرو پراید را برعهده داشت و در حالی که کمربند ایمنی بسته بود، پس از گلوله خوردن به سمت راست افتاده و دور گردن و بازوی سمت چپ او خونین است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy