Sunday, May 22, 2022

صفحه نخست » عوامل آدم‌ربایی و اعتراف‌گیری از منصور رسولی دستگیر شدند

isr_052222.jpgسپاه پاسداران همزمان با خبر ترور فرمانده «مدافع حرم» مدعی دستگیری شبکه مرتبط با اسرائیل شد

جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته کشته‌شدن چهره‌های درگیر در برنامه هسته‌ایش را به اسرائیل نسبت داده است.

«کشف شبکه ترور»​ یا سرپوشی بر ضعف‌های اطلاعاتی؟

جیسون برادوسکی، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه در توییتی، همزمانی این دو اعلامیه را تلاش سپاه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی دانسته است.

***

رادیو بین المللی فرانسه - سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای رسمی از دستگیری کسانی خبر داد که در ارتباط با اسرائیل، دست به "آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی" می‌زده‌اند. حدود سه هفته قبل، رسانه‌های خارجی از ربوده شدن یک عضو سپاه قدس به نام منصور رسولی خبر داده بودند.

روز یکشنبه اول خرداد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران اعلام کرد که اعضای "شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی" (اسرائیل) دستگیر شده‌اند. در اطلاعیه تأکید شده که دستگیری‌ها مشترکاً توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات انجام گرفته است.

مطابق معمول این اطلاعیه از ذکر جزییات خودداری می‌کند و فقط توضیح می‌دهد که این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی اسرائیل، "اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌نمود".

به درستی معلوم نیست که این شبکه از "شبکۀ اراذل و اوباش" جداست، یا هر دو یکی است.

تاکنون سپاه و وزارت اطلاعات بارها از کشف و دستگیری شبکه‌های جاسوسی یا ضدانقلاب خبر داده‌اند اما این نخستین بار است که افراد بازداشت‌شده به "اخذ اعترافات ساختگی" متهم می‌شوند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حتمالاً اشارۀ سپاه به موضوع ربوده شدن فردی به نام منصور رسولیاست که گفته می‌شد عضو سپاه قدس است و مأموریت ترور سه نفر را در خارج از کشور به عهده داشته است.

این فرد بعد از چند روز جنجال، در ویدئویی اعلام کرد که توسط یک "تیم زورگیر" ربوده شده بوده و زیر شکنجه ناچار به اعترافات دروغ شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy