Wednesday, May 25, 2022

صفحه نخست » اسرائیل که از عملیات تروریستی می نالد، چطور خود ترور می کند؟ پرسش شهرام همایون از منشه امیر

risr_052522.jpgرادیو اسرائیل - ترور افسر سپاه قدس، حسن صیاد خدایی در تهران که به عوامل "موساد" سرویس امنیت خارجی اسرائیل نسبت داده شده، محور اصلی بحث و جدل بین آقای شهرام همایون و آقای منشه امیر در گفتگوهای هفتگی در شبکه تلویزیونی کانال یک در کالیفرنیا بود.

آقای همایون این استدلال را مطرح ساخت که قتل صیاد خدایی در برابر خانه اش در تهران، که به اسرائیل نسبت داده شده، نمونه راستین یک اقدام تروریستی است و اسرائیل که همیشه از ترور فلسطینی می نالد و آن را محکوم می کند، حق ندارد در مرکز تهران، فردی را بدون آن که محاکمه شده و از جانب دادگاه گناهکار تلقی شده، به گلوله ببندد.

به گفته آقای همایون، هرگونه مجازات افرادی که به ارتکاب عملیاتی متهم شده اند، باید به دنبال محاکمه و به حکم دادگاه باشد و اسرائیل در این مورد و موارد دیگر مرتکب ترور شده است.

آقای منشه امیر در رد این استدلال گفت که چنین قاعدۀ قابل احترامی با جریانات جنگی همخوانی ندارد و امکان آوردن این فرد به یک دادگاه بی طرف وجود نداشته است.

آقای امیر گفت که اکنون سالیان دراز است بین رژیم ایران و اسرائیل یک جنگ آشکار و پنهان جریان دارد و هلاکت صیاد خدایی در چارچوب همین جنگ است که نیازی به محاکمه و اثبات جرم ندارد.

آقای امیر گفت که رژیم اسلامی از روزی که قدرت را در ایران به دست گرفت، علیه اسرائیل اعلام جنگ کرد. رژیم میگوید که می خواهد اسرائیل را نابود کند و اسرائیل حق دارد از خود در برابر دشمن دفاع کند و این دفاع نیازی به دادگاه و محاکمه ندارد.

او گفت: هنگامی که چنین فردی در سپاه قدس ماموریت دارد اهداف اسرائیلی را در سراسر دنیا را مورد عملیات تروریستی قرار دهد، این بخشی از جنگ غیررسمی رژیم ایران علیه اسرائیل است و همانگونه که در جبهه جنگ سربازان دو طرف به سوی هم آتش می گشایند و می کوشند یکدیگر را از پای درآورند، بی آن که محاکمه ای صورت گیرد، اسرائیل نیر حق دارد دشمنی را که مامور کشتن شهروندان اسرائیلی و حمله به سفارتخانه ها و دیگر مراکز برون مرزی آن بوده، برای پایان بخشیدن به فتنه گری و جنایات او هلاک کند.

نسخه کامل این بحث و جدل در اختیار کاربران قرار دارد:

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy