Thursday, May 26, 2022

صفحه نخست » اعلام نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای جسد منتسب به مالک ساختمان متروپل

dna_052522.jpgرادیو فردا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان می‌گوید هویت جسد حسین عبدالباقی، متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان، از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی تایید شد.

صادق جعفری چگنی روز پنج‌شنبه پنجم خرداد افزود: پیش از این نیز جسد توسط خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان از طریق انگشت‌نگاری، هویت وی را تایید کرده بود.

حسین عبدالباقی که سازنده و مالک این برج است، متهم شده که با چراغ سبز مسئولان شهری و زد و بند با مقامات، اقدام به ساخت‌وساز خارج از ضوابط قانونی کرده است. مقام‌های قضایی استان گفته‌اند که شهردار فعلی و دو شهردار قبلی آبادان بازداشت شده‌اند.

در سه روز گذشته گزارش‌های ضدونقیضی در مورد سرنوشت آقای عبدالباقی منتشر شده است و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که او زنده است.

شامگاه چهارشنبه نیز معترضان به حادثه فروریزی ساختمان متروپل در آبادان، شعار «عبدالباقی نمرده/دروغه، دروغه» سر دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بخش‌های زیادی از برج بزرگ متروپل روز دوم خرداد فرو ریخت که بر اساس آخرین آمارهای رسمی تاکنون ۱۹ نفر در این حادثه کشته و ده‌ها نفر نیز مصدوم شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که احتمال می‌رود ده‌ها نفر نیز هنوز زیر آوار باشند.

تا امروز پنج‌شنبه، مسئولان در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی از ارائه آمار و تخمین تعداد افرادی که زیر آوار مانده‌اند خودداری می‌کنند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، درباره گزارش‌هایی پیرامون محبوس بودن ۵۰ نفر زیر آوار گفته است: «هیچ کسی نمی‌تواند این اعداد را تأیید یا رد کند».

برخی کاربران گفته‌اند که بوی اجساد از محل حادثه به مشام می‌رسد.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز روز پنج‌شنبه در اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به خطرناک بودن انتشار مواد به کار رفته در مصالح ساختمانی پس از تخریب برای سلامتی، از مردم آبادان خواست از محل حادثه متروپل دوری کنند.

این دانشگاه گفته است: «مواد به کار رفته در مصالح ساختمانی از مواد کاملاً بی‌خطر تا سرطان‌زا هستند که در هنگام ساخت با روش‌هایی بی‌خطر می‌شوند ولی در هنگام تخریب در فضا منتشر می‌شوند و می‌توانند سلامت افراد را تهدید کند».

همچنین روز پنج‌شنبه هیات سه نفره کارشناسی شامل مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و معاون عمرانی وزارت کشور با حضور در آبادان، از محل ساختمان تخریب شده متروپل بازدید کردند.

گزارش‌ها حاکی است که جو آبادان به شدت امنیتی است و اخلال و محدودیت شدیدی بر اینترنت اعمال شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy