Sunday, May 29, 2022

صفحه نخست » حمله مردم آبادان به سخنرانی یک روحانی حکومتی ⁣

akhoond_052922.jpgشعار «بی‌شرف، بی‌شرف» در آبادان علیه برگزارکنندگان عزاداری حکومتی

ایران اینترنشنال - مردم آبادان بار دیگر با تظاهرات در خیابان‌ها و سردادن شعارهای ضدحکومتی، به یک مراسم حکومتی برای کشته‌شدگان فاجعه متروپل اعتراض کردند و خطاب به برگزارکنندگان این مراسم، شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» سر دادند.

تصاویر و ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از تجمع اعتراضی شهروندان در آبادان در شامگاه یکشنبه هشتم خرداد، برای چندمین شب پیاپی است.

بر اساس این تصاویر و ویدئوها، معترضان آبادان از جمله شعار «نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم» سردادند.

یک مخاطب ایران اینترنشنال گزارش داد که نیروهای امنیتی مسیر فلکه فرودگاه به سمت آبادان را بسته‌ بودند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده، معترضان در شهر مسجد سلیمان، یکی دیگر از شهرهای خوزستان نیز برای ابراز همبستگی با مردم آبادان تجمع کردند.

همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال، تدابیر شدید امنیتی در شاهین شهر أصفهان وجود دارد و در حالی که مردم می‌خواستند شامگاه یکشنبه برای قربانیان متروپل تجمع و سوگواریکنند، با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو شدند.

کمی پیش از آغاز دوباره اعتراضات در آبادان و شهرهای دیگر ایران، جمعی از سینماگران در بیانیه‌ای با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» از نیروهای نظامی عامل سرکوب مردم خواستند سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

نویسندگان این بیانیه اعلام کردند که «فوج خروشان مردم ستم دیده از جای جای ایران فریاد همراهی و همدلی با مردم دردمند آبان سر داده‌اند.»

شامگاه شنبه نیز علیرغم جو شدید امنیتی در شهرهای مختلف استان خوزستان، گروهی از مردم در اندیمشک با برگزاری تجمع خیابانی شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

هم‌زمان گزارش‌های متعددی از استقرار ماموران یگان ویژه در شهرهایی از جمله آبادان، خرمشهر، اهواز و خرمشهر منتشر شد و شهروندان خبر دادند که اینترنت تلفن همراه از عصر شنبه به طور کامل قطع بود.

گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال همچنین حاکی از بازداشت گروهی از معترضان در استان خوزستان طی روز شنبه است.

اعتراضات سراسری اخیر که با اعتراض به فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان شروع شده، به اعتراضات ضدحکومتی تبدیل شده است.

چند روز پس از فرو ریختن ساختمان متروپل، بر اساس گزارش‌های محلی همچنان تعدادی از مردم آبادان زیر آوار مانده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy