Saturday, Jun 4, 2022

صفحه نخست » خانواده زندانی دو تابعیتی: نمی‌دانیم چرا دولت بایدن فقط با ما دیدار نمی‌کند

sharghi_060322.jpgایران اینترنشنال - خانواده عماد شرقی، زندانی دو تابعیتی زندانی در ایران، خواستار دیدار با جو بایدن شدند و از او خواستند برای آزادی این شهروند دوتابعیتی «هر چه را که در توان دارد» به کار گیرد.

خانواده عماد شرقی در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس خاطرنشان کردند که جو بایدن اخیرا با خانواده‌های سایر گروگان‌های آمریکایی دیدار کرده، اما نمی‌دانند چرا با آنها چنین دیداری را برگزار نکرده است.

بهاره شرقی،همسر عماد شرقی، با اشاره به اینکه جو بایدن این توانایی را دارد که همسرش را به آمریکا بازگرداند گفت تا کنون چندین بار برای دیدار با بایدن تقاضا کرده، اما از کاخ سفید پاسخی دریافت نکرده‌ است.

خانواده شرقی از اینکه ممکن است وقفه چند هفته‌ای کنونی در مذاکرات وین تلاش‌ها برای بازگرداندن گروگان‌های آمریکایی را مختل کند ابراز نگرانی کردند.

حنا شرقی، فرزند این زندانی دوتابعیتی، نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در حال حاضر از پدرش به عنوان «بازیچه» سیاست‌های خود استفاده می‌کند، ابراز امیدواری کرد این پرونده به جای یک پرونده سیاسی، به عنوان یک موضوع حقوق بشری درنظر گرفته شود.

عماد شرقی، بازرگان ایرانی-آمریکایی که اکنون ۵۶ سال دارد، ابتدا در اردیبهشت ۹۷ بازداشت و در آذر ۹۸ از همه اتهامات تبرئه شد؛ با این حال دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بعدا اعلام کرد که او به صورت غیابی محاکمه و به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

شرقی به عنوان معاون بین‌الملل شرکت «سراوا»، مالک برندهایی چون دیجی‌کالا و علی‌بابا، بود و جمهوری اسلامی او را به «جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی» متهم و به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او آذر سال ۹۸ از همه اتهامات تبرئه شد اما سپس اعلام شد که به صورت غیابی محاکمه و به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. شرقی پس از اطلاع از این حکم تصمیم به فرار از ایران گرفت، اما در اواخر دی‌ماه ۹۹در ایستگاه بازرسی استان آذربایجان غربی بازداشت شد.

ماه گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در چهارمین سالگرد دستگیری عماد شرقی، خواستار آزادی او و توقف باجگیری سیاسی ایران شد. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز تاکید کرد که این شهروند دوتابعیتی و همچنین مراد طاهباز و نمازی‌ها باید به خانه برگردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy