Monday, Jun 6, 2022

صفحه نخست » بیانیه خانۀ سینما علیه "جماعت هتاک"

cinema.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - خانۀ سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای به "هتاکی‌ها و سمپاشی های" برنامه ریزی شده علیه سینما و سینماگران کشور پس از جشنوارۀ سینمایی کن اعتراض کرده و گفته است: هدف از این رفتارهای "بی ادبانه" و "نخ نما" شده این است که فضای خبری کشور را در این روزهای اندوهبار و دشوار به "جهتی دلخواه سوق دهند" و برای رسیدن به این مقصود "سینما و هنرمندانش"، "از پرافتخارترین جلوه‌های نام ایران در صحنۀ بین‌المللی"، همچنان بهترین "سیبل" حملات "جماعت هتاک" به شمار می‌روند.

خانۀ سینمای ایران در بیانیه خود گفته است که "مقبولیت و ظرفیت‌های اجتماعی سینماگران [کشور] خار چشم این جماعت" است و شایسته است که سینماگران و مردم در "دام این جریان" نیفتند. خانۀ سینما در بیانیه خود گفته است که برای این منظور تنها "کافی است شأن سینما و سینماگران را به اندازۀ این اشخاص" هتاک پائین نیاوریم. خانۀ سینما ایران گفته است نه از بی تفاوتی نهادهای قانونی کشور نسبت به "رفتارهای خلاف ادب و خارج از قواعد قانونی این جماعت" هتاک تعجب می‌کند و نه حتی امیدی دارد که شکایت سینماگران علیه اهانت‌ها و هتاکی‌ها از نظر قانونی پیگیری شود. بیانیۀ خانۀ سینما در پایان نوشته است: "فقط برملایشان می‌کنیم چون سینمای ایران زنده و پویا است حتی اگر در شرایط فعلی نتواند فیلم بسازد. با تمام محدودیت‌ها سینمای ایران تاثیرگذار است و این جماعت از همین می‌ترسند. "

در جشنواره سینمایی کن زر امیرابراهیمی جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم "عنکبوت مقدس" یا "شب‌های مشهد" دریافت کرد. در شبکه‌های اجتماعی روحانیون حکومتی ایران و بنیادگرایان حکومت اسلامی این کشور دست اندرکاران این فیلم را تهدید به مرگ کردند و خود زر امیرابراهیمی اعلام کرد که تاکنون بیش از دویست تهدید مرگ دریافت کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اظهاراتی جداگانه، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم "عنکبوت مقدس" یا "شب‌های مشهد" به عنوان "فیلم موهن" یاد نمود و افزود: "اگر کسانی در داخل کشور با این فیلم موهن همکاری کرده باشند، حتماً مشمول مجازات‌های تنبیهی... خواهند شد. " او همچنین تهدید کرد که فیلم "برادران لیلا" با محدودیت‌ها و مشکلات قانونی روبرو خواهد شد، زیرا بدون مجوز نمایش در داخل کشور در جشنواره سینمایی کن شرکت کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy