Thursday, Jun 9, 2022

صفحه نخست » رسانه سپاه خواهان جلوگیری از عبور کشتی‌ها در خلیج‌فارس شد

javan_061122.jpgصدای آمریکا - ارگان رسانه‌ای سپاه پاسداران اعلام کرد اگر جمهوری اسلامی نتواند نفت خود را صادر کند، ایران باید عبور و مرور نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در خلیج فارس را مختل کند.

همزمان، یک رسانه متعلق به بخش دیگری از حاکمیت ایران است نوشته نباید به افرادی که مشکلات مردم را درک نمی‌کنند یا نمی‌خواهند درک کنند، اجازه تعیین تکلیف برای موضوعات مهمی همچون چگونگی مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داده شود

روزنامه «جوان» چاپ تهران و متعلق به سپاه پاسداران در شماره روز شنبه بیست و یکم خردادماه خود نوشته است اگر قرار باشد کشوری مانع از فروش نفت ایران شود، چرا ایران باید اجازه دهد کشتی‌های حامل نفت و سایر کالا‌های تجاری در خلیج فارس «جولان دهند و به آسودگی از تنگه هرمز عبور کنند؟»

آمریکا پیشتر هشدار داده است که اجازه نمی‌دهد ایران کشتیرانی آزاد در آبهای بین‌المللی منطقه خلیج فارس را مختل کند. خلیج فارس یکی از گذرگاه‌های اصلی نفتکش‌ها و کشتی های تجاری در جهان است.

از سوی دیگر، روزنامه «جمهوری اسلامی» چاپ تهران و متعلق به بخش محافظه‌کار و سنتی حاکمیت ایران هم در شماره روز شنبه بیست و یک خردادماه خود نوشته است: نباید به افرادی که «مشکلات مردم را درک نمی‌کنند یا نمی‌خواهند درک کنند»، اجازه «تعیین تکلیف» برای موضوعات مهمی همچون چگونگی مواجهه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داده شود.

این روزنامه با اشاره به «هزینه‌های گزاف» تحمیل شده بر مردم به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده گذشته، تاکید کرده است «کشور نباید عقبگرد کند» و یکبار دیگر «گرفتار فصل ۷ منشور ملل شود.»

پس از صدور قطعنامه شورای حکام مبنی بر محکومیت ایران به دلیل مخفی نگه داشتن وجود ذرات اورانیوم در مکان‌های اعلام‌نشده، ایران روز پنجشنبه اعلام کرد ۲۷ دوربین «فراپادمانی» آژانس را قطع و از محل‌ نصب خارج خواهد کرد.

به گفته رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، این دوربین‌ها که در تأسیسات مختلف هسته‌ای، شامل «تهران، اصفهان، نطنز، و نقاط دیگر» نصب شده‌اند و قطع کردن آنها «چالشی بسیار جدی» در زمینه توان این نهاد نظارتی سازمان مللی متحد برای تأیید پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود است و پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل آژانس، با برداشتن این دوربین‌ها، و نیز برخی امکانات نظارتی آنلاین، فعالیت تمامی تجهیزات مربوط به برنامه‌های فراپادمانی برجام تقریبا قطع خواهد شد و توانایی آژانس برای در اختیار داشتن بی‌وقفه اطلاعات درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تقریبا به طور کامل از بین خواهد برد و فرصت موجود «بسیار بسیار» اندک است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy