Tuesday, Jun 14, 2022

صفحه نخست » ادامه اعتراضات ضدحکومتی کسبه و بازنشستگان در شهرهای مختلف و درگیری در تجمع اراک

tajamo.jpg ایران اینترنشنال - در ادامه اعتراض‌های سراسری در ایران، اعتصاب و تجمع‌های اعتراضی کسبه و بازاریان علیه حکومت در شهرهای مختلف همچنان در حال برگزاری است و همزمان بازنشستگان نیز بار دیگر به خیابان‌ها آمدند. آنان اعتراضات خود را به وضعیت ناگوار معیشتی و محقق نشدن مطالباتشان ادامه دادند.

بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌کنندگان در تجمعات روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد شعارهایی علیه مقام‌های جمهوری اسلامی سر دادند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، نیروهای یگان ویژه به تجمع اعتراضی بازاریان اراک که مقابل ساختمان اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی برگزار شد، حمله کردند.

بازاریان در اراک که برای سومین روز پیاپی با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند، شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

همچنین ویدیوهایی که به ایران اینترنشنال رسیده، نشان می‌دهد گروهی از کسبه در میناب در اعتراض به مالیات‌های سنگین تجمع کرده‌اند.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این کسبه معترض، مقابل اداره امور مالیاتی شهر میناب تجمع کردند و شعار «مسئول بی‌کفایت، نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر دادند.

همزمان روز سه‌شنبه گروهی از کسبه بروجرد که آنان نیز به مالیات‌های سنگین معترض‌اند، در برابر اداره امور مالیاتی این شهر تجمع کردند.

یک شهروند در ویدیویی که از کرج برای ایران اینترنشنال فرستاد، روایت می‌کند که نیروهای امنیتی مقابل سازمان تأمین اجتماعی استان البرز حضور سنگینی دارند تا از تجمع بازنشستکان معترض جلوگیری کنند.

تداوم اعتراضات بازنشستگان

بازنشستگان تأمین اجتماعی در کرمانشاه نیز با برگزاری تجمع اعتراضی، شعار «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» ‌ سر دادند.

در اهواز هم بازنشستگان تأمین اجتماعی با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان به اجرا نشدن مصوبات شورای عالی کار اعتراض کردند و شعار «حسین حسین شعارتون، دروغ و دزدی کارتون» سر دادند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، اینترنت تلفن همراه در اهواز به شدت کند شده است.

همچنین در شوش، تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی برگزار و شعارهایی چون «وعده وعید چه خوب بود/ ولی همش دروغ بود»، «نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت»، «تورم ۱۰۰ درصد افزایش ۱۰ درصد» و «ظلم و ستم کافیه/ سفره ما خالیه» سر داده شد.

روز دوشنبه و یک روز پس از اعتراض بازاریان در مناطقی از تهران و همچنین شهر اراک، کسبه شهر کازرون در استان فارس و همچنین کسبه خیابان لاله‌زار تهران هم به این اعتراضات پیوستند و همزمان اعتراضات بازنشستگان به شهرهای مختلف گسترش یافت.

موج تازه اعتراض‌ها در ایران پس از آزادسازی قیمت‌ها آغاز شده و پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان افزایش پیدا کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy