Thursday, Jun 23, 2022

صفحه نخست » قطع انگشتان یک طلبه! (الکی)

01_khorsandi.jpgایندیپندنت فارسی - هادی خرسندی

اسلام داخلی جا زده یا تقیه می‌کند؟

خبر اول:

دکتر ایرج فاضل رییس جامعه جراحان و وزیر اسبق بهداشت در نامه‌ای به ابراهیم رییسی خواستار دستور فوری توقف اجرای حکم قطع انگشتان دست چند مجرم شد و از جمله نوشت: «ضمن احترام کامل به حدود مسلم شرعیه، نگرانی خود را در این مورد به اطلاع حضرتعالی و مسئولین محترم قوه قضاییه می‌رسانم و امیدوارم هرچه سریع‌تر دستور لازم برای لغو چنین تصمیم‌هایی صادر شود و همان‌گونه که امام راحل در مورد رجم فرمودند در صورتی که موجب وهن اسلام شود نبایستی اجرا شده و باید متوقف شود».

خبر دوم:

یک روحانی فاضل و آگاه، از حوزه علمیه جواب دندان‌شکنی به این نامه می‌دهد:

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

بسم الله الرحمن الرحیم

«جناب دکتر ایرج فاضل رییس جامعه جراحان ایران، امروز نامه جنابعالی به رییس محترم جمهور و رونوشت آن به رییس محترم قوه قضاییه را دیدم و بسیار متعجب شدم که چگونه یک شخص غیر متخصص در مسائل فقهی و اسلامی به راحتی فتوای شرعی می‌دهد و قطع ید سارق را موجب وهن اسلام می‌شمارد... آیا صراحت آیه شریفه قرآن را ندیده‌اید که می‌فرماید: «وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَیْدِیَهُمَا جَزَاءً بِمَا کَسَبَا نَکَالًا مِّنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ» «دستان (چهار انگشت) ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥِ ﺩﺯﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ‌ﺳﺰﺍی ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺘی ﻛﻪ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺍﻟﻬﻲ، ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻴﺪ. ﺧﺪﺍ ﺷﻜﺴﺖ‌ﻧﺎﭘﺬﻳﺮِ و حکیم است. آیا ده‌ها روایت صحیح در حکم مجازات سارقان را نشنیده‌اید؟ آیا حکم خداوند متعال را غیر حکیمانه می‌دانید؟ آیا بدون تحقیق، اجرای حکم الهی را وهن اسلام می‌شمارید و رأی خود را حکیمانه‌تر از آیه قرآن می‌شمارید؟».

والسلام علی من اتبع الهدی
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم

خبر سوم:

در اشاره به نامه دکتر ایرج فاضل، این خبر منتشر می‌شود:

«در پی انتشار نامه‌ای منتسب به دکتر رئیس جامعه جراحان ایران خطاب به رئیس جمهور مبنی بر اظهار نگرانی درخصوص اجرای احکام قطع انگشتان دست تعدادی از محکومان، یک منبع آگاه در گفت و گو با میزان، خبر اجرای این احکام را تکذیب کرد.

این منبع آگاه گفت: نامه منتشر شده از سوی رئیس جامعه جراحان ایران، براساس یک خبر کذب بوده و اخبار منتشر شده مبنی بر اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان به هیچ عنوان صحت ندارد.

این منبع اگاه توصیه کرد انتظار می‌رود مسئولان پیش از تحلیل درمورد شایعاتی که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها منتشر می‌شود، از صحت اخبار منتشره اطمینان یابند».

خبر چهارم:

نه، این‌ها به آفتابه دزدان و گرسنگان، رحم ندارند. اما احتمال می‌رود برای پرهیز از قطع انگشت این بینوایان، آن‌ها را اعدام کرده باشند. غم‌انگیز است. آنچه ممکن است در این مجموعه لبخند تلخی عایدتان کند، نامه بعدی همان روحانی است (حجت الإسلام عبدالحسین خسروپناه) که با آیات قرآنی از قطع انگشت دفاع کرده بود. (این نامه هنوز منتشر نشده.)

بسم الله الرحمن الرحیم. والسلامو علی من اتبع الزکی! ای بابا! ... خداوندا! ما را بگو این همه خبرسازی کردیم و آیه آوردیم و عربی نوشتیم. با چه دقتی از قرآن آنلاین، کپی پیست کردیم. با چه شدتی توی دهن آن دکتر جراح زدیم. قرآن را زدیم توی سرش... با چه مشقتی فتوای قطع انگشت دادیم... حالا اصلاً خبرش تکذیب می‌شود. این‌ها در واقع انگشت‌های مرا قطع کردند. این‌ها روی دست قرآن بلند شده‌اند.

خداوندا! هیچ مذهبی را اینطور بی‌صاحب نکن... پروردگارا! هیچ دینی را ای‌نطور با ژورنالیسم ضایع مفرما... خالقا! أصول هیچ دینی را این‌طور که ما کردیم، بی اصول نکن... رحمانا! تقدس احکام هیچ دینی را این‌طور پایمال اظهارات سخنگوی قوه قضائیه نکن... مهیمنا! هیچ منبع آگاهی را این‌طور روی سر روحانیت خالی نکن... خیرالغافرینا! هیچ دین مبینی را از مبینی نینداز... خیرالماکرینا! هیچ شرع مقدسی را لامقدس نکن... ذوالجلالا! پشم و پیلی هیچ دین و مذهبی را نریز... مصوّرا! به خاطر چهار انگشت معامله ما را بهم نزن... قدّوسا! اسلام ما را به همان قدرت و صلابت چهل سال پیش برگردان... شکورا! قدرت هیچ مذهبی را اینطور تحلیل نبر... روزی رسانا! کیان اسلام را تعمیر فرما...

ذوالمننا! بیضه اسلام قم را ازین قُرتر مفرما... خالقا! این نهضت محمدی را در مقابل مردم مجبور به عقب نشینی مفرما... کرام الکاتبینا! شیعه اثنی عشری را از لاپوشانی قطع چهار انگشت برهان... سجادا! یادش بخیر آن اوائل که در کوچه خاکروبه بر سرمان نمی‌ریختند... رزّاقا! یاد باد آن ایامی که «آخوند اینو بخور» به ما نمی‌گفتند... سبحانا! یادش بخیر آن روزهایی که ما پاس می‌دادیم قوه قضائیه آبشار می‌کوبید... بزرگوارا! تا گندش را بیشتر درنیاورده‌ایم، این حکومت اسلامی را درش را ببند... قادرا! «رضاشاه روحت شاد» را از ما بپذیر... فرماندها! دنیا را از شر اسلام قم نجات بده. بارالها هیچ طلبه‌ای را این‌طور کنف نکن... این‌ها به خاطر حفظ ظاهر و حرمت قرآن شده حالا چهارتا انگشت علنی می‌بریدند. پروردگارا هیچ عبدالحسین خسروپناهی را اینطور سنگ روی یخ نفرما... خدایا اسلام ما را از شر خودمان مصون بدار. انالله و فوتینا لذینَ مجدداً زکی!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy