Saturday, Jun 25, 2022

صفحه نخست » امید زر امیرابراهیمی به انقلاب زنان و تغییر ایران به یاری جوانانش

protest_062622.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

هنرپیشۀ ایرانی، زر امیرابراهیمی، برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر زن در جشنواره سینمایی کن، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است که او به وقوع انقلاب زنان در ایران و تغییر در این کشور به یاری جوانان آن امیدوار و معتقد است.

خبرگزاری فرانسه یادآوری کرده است که چگونه انتشار فیلمی از خلوت بازیگر ایرانی دنیای حرفه ای او را در نظام زن ستیز ایران در هم شکست و هنرپیشه جوان را ناگزیر از ترک میهن و تبعید در فرانسه ساخت.

با این حال، خبرگزاری فرانسه نوشته است : برغم این تهاجم به زندگی خصوصی امیرابراهیمی، امروز با زنی شکسته یا شکست خورده روبرو نیستیم. به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه زر امیراهیمی زنی مصمم است. تحقیر او از سوی سنت های زن ستیزانۀ جامعه ای پدر سالار از زر امیرابراهیمی انسانی تلخ نساخته است. خود امیرابراهیمی در مصاحبه اش گفته است که او هیچ خصومتی با ایرانیان و جامعه ای که او را درهم شکست ندارد. هنرپیشۀ ایرانی گفته است : بالعکس، بعد از تعرض به زندگی خصوصی او، وی بلافاصله متوجه شد که "همگی ما در ایران قربانی هستیم. همگی قربانیان سنت و جامعه‌ای مذهبی هستیم. همه چیز با انقلاب ١۳٥٧ و سقوط شاه و تبدیل کشور به جمهوری اسلامی آغاز شد. با این انقلاب همه چیز از دست رفت."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

زر امیرابراهیمی سپس گفته است که او به تغییر جامعۀ ایران به یاری جوانانش اعتقاد دارد و به وقوع انقلاب زنان در ایران کشور امیدوار است.

امیرابراهیمی با اشاره به فیلم "شب‌های مشهد" که در آن نقش یک خبرنگار را بازی کرده است، گفته است : "نگاه کردن در آئینه کار آسانی نیست. آدمی ترجیح می دهد واقعیت را نبیند. اما، من فکر می کنم که نشان دادن این خشونت [خشونت علیه زنان در ایران امروز] کاری است ضروری." زر امیرابراهیمی همچنین با اشاره به نقش خود به عنوان یک خبرنگار جستجوگر در این فیلم می گوید که او این نقش را در زندگی واقعی خود زیسته است : زندگی زنی در محیطی خصمانه، آکنده از آزار و تعرض جنسی که نتیجۀ جامعه ای پدرسالار است."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy