Sunday, Jun 26, 2022

صفحه نخست » "مقام ارشد اروپا عمدا توطئه‌های جمهوری اسلامی را نادیده‌ می گیرد"

jb_062622.jpgصدای آمریکا - یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، سفر جوزپ بورل به تهران با هدف ازسرگیری مذاکرات احیای برجام را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش نشریه پولیتیکو، بورل پیش از سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی، به نشانه احترام با لاپید تماس گرفته است. اما وزیر خارجه اسرائیل در این تماس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را متهم به نادیده گرفتن توطئه‌های جمهوری اسلامی برای کشتن غیرنظامیان اسرائیلی در ترکیه کرده است.

به گزارش پولیتیکو، در بروکسل به انتقادهای اسرائیل به عنوان تلاش برای مانع‌تراشی و خرابکاری در مذاکرات احیای برجام نگریسته شده است.

این نشریه به نقل از «یک دیپلمات» گزارش داده که یائیر لاپید موضع جوزپ بورل را «به ویژه پس از حذف دوربین‌های [نظارتی]» و صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «بسیار ناامیدکننده» خوانده است.

به گفته این دیپلمات، وزیر خارجه اسرائیل به بورل گفته «این یک اشتباه راهبردی است که یک پیام اشتباه به ایران می‌فرستد.» رئیس دستگاه دیپلماسی اسرائیل، اقدام جوزپ بورل را با توجه به تلاش ایران برای «قتل شهروندان اسرائیل در جهان و به‌ویژه ترکیه، نشان از بی‌توجهی نگران‌کننده نسبت به جان شهروندان اسرائیلی» خوانده است.

یک سخنگوی بورل با اشاره به سیاست عدم بحث درباره تماس‌های دیپلماتیک درز یافته به بیرون، از ارائه اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

یک مقام اتحادیه اروپا نیز با اشاره به موفقیت بورل در متقاعد کردن ایران به بازگشت به مذاکرات، افزود که او در دیدار با مقامات جمهوری اسلامی «مسائل بسیار نگران‌کننده» همچون دستگیری شهروندان اروپایی و امنیت اسرائیل را مطرح کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy