Sunday, Jul 3, 2022

صفحه نخست » جانشین نماینده علی خامنه‌ای در سپاه خواهان تربیت نیروی سپاهی «دست‌ به ماشه» شد

mashe_070222.jpgرادیو زمانه - حسین طیبی‌فر، جانشین نمایندگی علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران در جلسه‌ای معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس استان اردبیل خواهان استفاده بیشتر از سلاح برای «دفاع از دستاوردهای انقلاب» شد. او گفت:

«در این مجموعه باید نیروهایی تربیت پیدا کنند تا بدون ترس و واهمه دست روی ماشه داشته باشند تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی ارزشی و اعتقادی دفاع کنند.» بر مبنای گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طیبی‌فر در این جلسه از آن‌چه او «دلبستگی به آمریکا» خواند، انتقاد کرد و گفت: «مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در کنار حفاظت و فرماندهی سعی می‌کنند تا اجازه ندهد ویروس و موریانه‌ای وارد مجموعه سپاه شده و شاکله ارزشی آن را مخدوش کند». علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۶ از راست‌ افراطی و ولایتمداران خودسر خواسته بود هرگاه اخلالی دیدند، مانند لشکر در حال هزیمت، به فرمان «آتش به اختیار» یعنی به هر شکل که تشخیص دادند عمل کنند.

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هم اخیراً اصلاحیه «قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری» را در دستور کار خود قرار داده تا لزوم پاسخگویی مامورانی که دست به استفاده از اسلحه می‌زنند را از قانون فعلی حذف کند. در گزارش‌هایی که در رسانه‌های دولتی منتشر شده، طرح حق تیراندازی، پاسخ به خشونت راهزنان و گروگان‌گیران معرفی شده است. اما در حاشیه هم اشاره‌هایی می‌شود به مقابله با راهپیمایی‌ها و ناآرامی‌ها و شورش‌ها. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود رخدادهای سال‌های اخیر انگیزه اصلی ضرورت این «اصلاحیه» باشد که در بخش دیگری به ماموران لباس شخصی مسلح نیز در برابر تبعات استفاده از سلاح مصونیت می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy