Sunday, Jul 3, 2022

صفحه نخست » کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد

rafsanjani_070322.jpgدویچه وله - دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست برای فائزه هاشمی خبر داد و گفت که پرونده به دادگاه ارجاع شده است. او به "توهین به مقدسات" و "فعالیت علیه جمهوری اسلامی" متهم شده است.

فائزه هاشمی، فرزند رئیس‌جمهور پیشین ایران متهم به "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "توهین به مقدسات" شده و علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران می‌گوید که پرونده او در دست پیگیری است.

صدور کیفرخواست برای این فعال سیاسی ظاهرا به محتوای گفت‌وگویی مربوط می‌شود که حدود دو ماه پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. هاشمی در این گفت‌وگو گفته بود، پیامبر اسلام پول‌های همسرش خدیجه را "حرام" کرده است. او افزوده بود، پیامبر اسلام "کار اقتصادی نمی‌کرده، پیامبری می‌کرده" است.

این ویدئو پس از آن در شبکه‌ها قرار گرفت که او در اواخر فروردین در کلاب‌هاوس گفته بود، تنها راه بازگشت سپاه پاسداران به پادگان‌ها "این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند."

به گفته صالحی، در این رابطه برای فائزه هاشمی "قرار جلب به دادرسی" صادر شده است.

صالحی افزود: «دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه ۲۰ اردیبهشت ماه از تشکیل پرونده برای هاشمی در دادسرا خبر داده بود.

در حالی این کیفرخواست صادر شده که خانم هاشمی با صدور بیانیه‌ای از اظهاراتش در گفت‌وگوی مورد نظر پوزش خواسته است. او در بیانیه‌ خود، ویدئوی منتشر شده را "متعلق به سال‌ها پیش و تقطیع‌شده" خوانده که "تازه بازنشر شده است."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy