Sunday, Jul 3, 2022

صفحه نخست » چین، شریک جرم رژیم در دور زدن تحریمهای تسلیحاتی

daricheh_070322.jpgاحسان نیکویی - دریچه

وزارت بازرگانی ایالات متحده، ۱۲ شرکت مستقر در چین را به دلیل صادرات قطعات الکترونیکی‌ با منشأ آمریکایی به ایران، در فهرست سیاه خود قرار داد. این شرکت‌ها متهم هستند با روش‌های فریبکارانه، قطعات الکترونیکی‌ با منشأ آمریکایی را به ایران صادر کرده‌اند و از این قطعات در حمایت از مجموعه‌های نظامی جمهوری اسلامی استفاده شده است. جمهوری اسلامی بخاطر فعالیتهای اتمی و موشکهای بالستیکی تحت تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد.

تحریم در زمینه تسلیحات جمهوری اسلامی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شده است. این تحریمها شامل «عرضه، فروش و یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هرگونه تانک جنگی، خودروهای رزمی زرهی، سامانه‌های توپخانه‌ای سنگین، هواپیماهای رزمی، بالگردهای تهاجمی، ناوهای جنگی، موشک‌ها و یا سامانه‌های موشکی» است و البته شامل «تجهیزات مرتبط، شامل قطعات یدکی، به ایران، یا برای استفاده در داخل ایران» می‌شود.

چین برای گرفتن امتیازهای بیشتر از جمهوری اسلامی و چپاول منابع طبیعی ایران به این رژیم در دور زدن تحریمها کمک می کند. برای چین اهمیتی ندارد که این تسلیحات می تواند در دست نیروهای نیابتی سپاه مردم بی گناه و غیر نظامی را در منطقه هدف قرار دهدو و یا اینکه سپاه با این تکنولوژی موشکهای خود را توسعه داده و پالایشگاههای نفت کشورهای همسایه را توسط مزدوران خود بمباران کند. چین در فکر این است که با کمک به رژیم و سپاه در دور زدن تحریمهای تسلیحاتی کدام بندر و یا منطقه را به انحصار خود در آورد.

مطالب بیشتر در سایت دریچه

هیچ رژیم و کشور دموکرات به جمهوری اسلامی کمک نمی کند تا تسلیحات نظامی خود را توسعه بخشد. تنها کشورهایی که چشم به غارت ایران دوخته اند در این بی قانونی ها رژیم ایران را همراهی می کنند. چین از ایجاد تنش در منطقه سود خود را برده و مردم ایران را در فقر و نداری نگه می دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy