Monday, Jul 4, 2022

صفحه نخست » گزارش صداوسیمای درباره حمله سایبری به مترو تل‌آویو، شهری که اصلا مترو ندارد

metro_070422.jpgخلاصه خبر:

- در شرایطی که تل‌آویو اصلا مترو ندارد، منابع داخل ایران به نقل از «صابرین نیوز»گزارش دادند با حمله سایبری به مترو تل‌آویو مانیتور‌های کنترلی و سرور‌های مترو و سیستم‌ عامل‌ و نرم‌افزارهای آن از کار افتاده است!

- امثال «تسنیم» و «فارس» و سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که در عمل ارگان‌های حکومت به شمار می‌روند نیز این دروغ مضحک را پوشش دادند. آنها بدون اینکه تحقیق کنند و یا مطلع باشند که تل‌آویو مترو ندارد، همگی مثل موارد دیگر که از دست هم کپی می‌کنند و رج می‌زنند، اقدام به کپی و انتشار این دروغ کردند.

- کپی‌ و انتشار این خبر دروغ و مضحک در شرایطی روی داده که علی خامنه‌ای از رسانه‌های داخلی خواسته تا به «جهاد تبیین» بپردازند! به این معنی که درباره «دشمن» روشنگری کرده و مردم را «آگاه» کنند! اما همه می‌دانند که با «دروغ» نمی‌توان روشنگری کرد مگر اینکه «تبیین» از نوع «جهادی» و تبلیغات توخالی جمهوری اسلامی باشد!

***
کیهان لندن - خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ۱۳ تیرماه به نقل از منابع جریان «مقاومت» در عراق گزارش داد در حمله سایبری گسترده به مترو تل‌آویو مانیتور‌های کنترلی و سرور‌های مترو و سیستم‌ عامل‌ و نرم‌افزارهای آن از کار افتاده است!

در این گزارش آمده «این چندمین بار است که وبگاه‌ها و سامانه‌های رژیم صهیونیستی از مبداء عراق هدف حمله سایبری قرار می‌گیرند.»

این خبر را تقریباً اغلب خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخل ایران منتشر کردند و البته خیلی زود به سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد زیرا شهر تل‌آویو اصلاً مترو ندارد و پروژه ساخت آن هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

بسیاری کاربران نوشته‌اند انتشار اخبار جعلی از سوی رسانه‌های حکومتی و رسانه‌های وابسته به حزب‌الله و حشدالشعبی در مورد ضربات ایذایی و سایبری به اسرائیل پوششی برای ضرباتی است که جمهوری اسلامی دائم در ابعاد مختلف از اسرائیل دریافت می‌کند و ممکن است طرفداران اندک آنها را که هنوز ممکن است به آنها باور داشته باشند و البته بی‌خبر نیز از واقعیات باشند، مجاب کند که رژیم ایران و «محور مقاومت» اقداماتی علیه «دشمن» انجام می‌دهند! بدون آنکه بدانند این «خبر»ها همگی «فیک» و دروغ و تخیلی است!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در این میان امثال «تسنیم» و «فارس» و سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی که در عمل ارگان‌های حکومت به شمار می‌روند نیز این دروغ مضحک را پوشش دادند. آنها بدون اینکه تحقیق کنند و یا مطلع باشند که تل‌آویو مترو ندارد، همگی مثل موارد دیگر که از دست هم کپی می‌کنند و رج می‌زنند، اقدام به کپی و انتشار این دروغ کردند.

هرچند «فیک نیوز» و موج‌سازی‌های خبری بخشی از ابزار نهادهای اطلاعاتی برای «جنگ روانی» است اما اخبار بی‌سر و ته نظیر آنچه منابع حکومتی درباره حمله سایبری به مترو تل‌آویو منتشر کردند در آن چارچوب قرار نمی‌گیرد بلکه بیش از پیش از اعتبار آنها می‌کاهد. به ویژه آنکه کپی‌ و انتشار این خبر دروغ و مضحک در شرایطی روی داده که علی خامنه‌ای از رسانه‌های داخلی خواسته تا به «جهاد تبیین» بپردازند! به این معنی که درباره «دشمن» روشنگری کرده و مردم را «آگاه» کنند! اما همه می‌دانند که با «دروغ» نمی‌توان روشنگری کرد مگر اینکه «تبیین» از نوع «جهادی» و تبلیغات توخالی جمهوری اسلامی باشد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy