Friday, Jul 8, 2022

صفحه نخست » نابغۀ خل و چل هم رفت!

za22_070722.jpgاحمد زیدآبادی

سرانجام بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا از مقام خود اعلام کناره‌گیری کرد.

او نابغه‌ای خل و چل به نظرمی‌آمد و احتمالاً به همین دلیل نیز نسبت به حواشی مسئله‌دار راه بی‌تفاوتی در پیش گرفت.

به نظرم نخست وزیر خوبی بود، اما همین بی‌تفاوتی‌اش به حواشی مسئله‌دار، با خلقیات بریتانیایی‌های مبادی‌آداب و محافظه‌کار و سختگیر در رعایت جزئیات قوانین، جور در نمی‌آمد.

اگر یک شخصیت شق و رق جای جانسون را بگیرد، از نقطه نظرِ تکلف‌زدایی از دنیای رسمی سیاست، گامی به پس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عجب جونی دارن این فرنگیا!

این فرنگیا عجب موجودات عجیب و غریبی هستند! توی این گرمای تیرماه پا شدند رفتند کویر شهداد و گندم بریانِ استانِ ما که مشتی از خاک آنجا را بردارند و آزمایش کنند تا ببینند این رزمایش موشکی چی به چی بوده!

من البته تا حالا فکر می‌کردم که خاک را برای سنجش تشعشعات اتمی داخل آن آزمایش می‌کنند اما ظاهراً این کار برای سردرآوردن از عملایت موشکی هم خیلی کارسازه.

ولی خودمانیم‌ها، عجب جونی دارن این فرنگی‌های بدمصب! من یه بار با خانواده‌ام که از گناباد راهی کرمان بودم، وقتی در دیگ رستم در کویر لوت لحظه‌ای توقف کردم، ماشینم فوری جوش آورد و هرم داغی گرمای کشنده چنان به سر و رویمان زد که از وحشت چنان ماشین را گازاندم که تا خودِ راور جرأت نکردیم پشت سرمان را نگاه کنیم.

حالا این بدمصب‌ها تو دلِ تیر ماه رفتن گندم بریانِ شهداد که می‌گن روزها تا 70 درجه داغ می‌شه! به نظر من که این کار فقط از جاسوسا برمی‌آد. یعنی منظورم این است که وقتی کسی راه می‌افته تو این جهنم آتش می‌ره شهداد بی رو برگرد جاسوسه حتی اگر خاک هم برنداشته باشه.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy