Monday, Jul 11, 2022

صفحه نخست » شرایط امروز دلاوری که در کنار خانواده‌اش فریاد زد: این سرزمین فروشی نیست

توانا - زندانی سیاسی رضا نوروزی که در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به همراه دو کودک و همسرش در یکی از خیابان‌های تهران خروشید و گفت این سرزمین فروشی نیست و #نه_به_جمهوری_اسلامی را فریاد زد؛ اکنون ماه‌هاست در زندان اوین محبوس است و از نظر مالی شرایط مناسبی ندارد و برایش پرونده جدیدی در زندان گشوده شده است.

delavar.jpgرضا نوروزی وانت آبی‌اش را در میدان انقلاب تهران به آتش کشیده بود و به حکومت اعتراض کرده بود.


آرش صادقی فعال حقوق بشر، در یک رشته توییت شرایط رضا نوروزی را در زندان اوین شرح داد. او نوشت:

«آقای نوروزی در اردیبهشت ۱۴۰۰،توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی اطلاعات نگهداری شد. وی در نهایت با اتمام مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

آقای نوروزی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی از جمله "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام"محاکمه و مجموعا به ۱۰ سال حبس محکوم شد.در نهایت با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵حبس در خصوص او قابل اجرا است
همچنین در دوران حبس پرونده جدیدی علیه این زندانی به اتهام ایجاد درگیری با مسئولان زندان گشوده شده است.در این پرونده او توسط شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین از بابت اتهامات اختلال در نظم زندان و توهین به مسئولان تفهیم اتهام شده است. اقای نوروزی در جریان درگیری با چند زندانی مالی و تعدادی از افسر نگهبانهای بند ۴ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به اتهام توهین به مسولین زندان و اخلال در نظم زندان به مدت ۸ روز به صورت تنبیهی به بند ۲۴۰ منتقل شد.

بعد از این واقعه او از کار کردن در زندان محروم شد آقای نوروزی به خاطر مشکلات شدید مالی در زندان کار میکرد و پول دریافتی را برای خانواده خود ارسال میکرد.
در مجازاتی تکمیلی وی از بند چهار به بند ۸ سالن ۷ منتقل شد.

رضا متولد ۱۳۶۹،اهل شهرستان سراب، پدر دو پسر سه ساله و یک ساله می‌باشد.»

- بسیاری از زندانیان، وکیل ندارند و کسی نیست که به خانواده‌شان یاری برساند. از وکلای شریف و آزاده درخواست داریم که پیگیر این عزیزان از جمله رضا نوروزی باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy