Monday, Jul 11, 2022

صفحه نخست » شبکه پدافندی مشترک منطقه و موضع جمهوری اسلامی

dariche_071122.jpgدریچه - بعد از حرف و حدیثهایی درباره ایجاد شبکه پدافندی مشترک منطقه ای، جمهوری اسلامی شروع به تهدید کرده است. جان کربی، یکی از سخنگویان جدید کاخ سفید. تایید کرد که مقام‌های آمریکایی و کشورهای خاورمیانه در حال بررسی طرح یکپارچه‌سازی پدافند هوایی کشورهای منطقه برای مقابله با تهدید ایران هستند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، طرح یکپارچه‌سازی پدافند هوایی اسرائیل و کشورهای عربی را «تحریک‌آمیز». خواند و حساب توییتری سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران نیز این کشورها را به «پاسخ قاطع» تهدید کرد. سایت «نور نیوز» روز یکشنبه ۱۹ تیر در توئیتی نوشت. اگر ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه، امنیت ایران را «به هر شکل به خطر بیندازد». «قطعا با پاسخ قاطع اولیه به نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین اهداف روبرو خواهد شد».

دلیل ایجاد شبکه پدافندی

چرا کشورهای منطقه تصمیم به ایجاد شبکه پدافندی مشترک منطقه گرفتند؟ آیا این تصمیم رابطه ای با فعالیتهای منطقه ای سپاه و جمهوری اسلامی دارد؟ با نگاهی کلی به اتفاقات سالهای اخیر در جنوب آبهای ایران آشکارا متوجه می شویم. که این تصمیم نه در راستای تهدید امنیت ایران بلکه برای مقابله با تهدیدات و تحرکات جمهوری اسلامی می باشد. در این سالها ما شاهد توقیف کشتی و قایقهایی بودیم که تسلیحات ساخت ایران را به نیروهای شورشی در منطقه حمل می کردند. همچنین توقیف کشتی های تجاری و نفتکشها در آبهای آزاد توسط نیروی دریای سپاه شدت گرفته است. حمله های موشکی به تاسیسات نفتی و غیر نظامی هم یکی دیگر از اتقافاتی است که انگشت اتهام بسوی جمهوری اسلامی می باشد. اگر همه این اتفاقات را بطور کلی بررسی کنیم، می بینیم که ایجاد شبکه پدافندی مشترک منطقه ای امری اجتناب ناپذیر می باشد.

مطالب بیشتر در سایت دریچه

ایجاد شبکه پدافندی مشترک منطقه یک علت برای تهدید امنیت ایران نمی باشد، بلکه این شبکه نتیجه ی تهدیدهای جمهوری اسلامی می باشد. کشورهای منطقه و جهان این حق مشروع را دارند تا در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی دست به چنین شگردی بزنند. جمهوری اسلامی با سیاستهای خود ایران را منزوی کرده و کشورهای منطقه را متحدتر می کند.

احسان نیکویی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy