Tuesday, Jul 12, 2022

صفحه نخست » تکیه گاه همسر مصطفی تاجزاده چیست یا کیست؟ مهران رفیعی

Mehran_Rafiei.jpgبدنبال دستگیری مصطفی تاجزاده و انتقالش به زندان، همسرش پیامی تصویری در فضای عمومی منتشر کرد که لازم می دانم چند سطری در باره آن بنویسم.

از مهم ترین نکات قابل توجه این پیام 11 دقیقه ای، صراحت کلام آن است بطوریکه علی خامنه ای، همسر و فرزندانش را مستقیما مورد خطاب و تهدید قرار می دهد. اگر یکی از خودی ها قبل از سال 96 چنین می کرد، جسارت و شجاعت او تحسین برانگیز بود، اما در زمانی که در کوچه و خیابان های نقاط مختلف کشور فریاد های "مرگ بر خامنه ای" شنیده می شود و تصویرهایش به آتش کشیده می شوند، چنین عملی معنای دیگری پیدا می کند.

هر چند که این بانو در طول این نوار سه - چهار بار اسم خود را بزبان آورد اما هجده بار از کلمه "تاجزاده" و یازده بار از کلمه "همسرم" استفاده کرد بنابراین منطقی می دانم که او را همسر تاجزاده بخوانم.

در ابتدای پیام همسر تاجزاده ادعا می کند که خبری بدی برای دوستان و ملت ایران دارد. خبر این است که شخصی به او تلفن کرده و گفته است که همسرش در اختیار آن ها است و او نگران نباشد. آیا براستی این خبر بدی برای مردم ایران است؟ آیا پس از کشتن نوید افکاری، پویا بختیاری، ستار بهشتی، و هزاران شهروند دیگر مقامات امنیتی با همین روش و ادبیات با بستگان آن ها حرف زدند؟

در همین پیام همسر تاجزاده ادعا می کند که در زمان غیبت او، ماموران امنیتی به خانه شان هجوم برده و همسرش را با خود برده اند زیرا آنها توان مقابله با او را ندارند؟ معنای این حرف چیست؟ چگونه پانزده مامور سپاه و دادستانی حریف همسر تاجزاده نمی شوند؟ و در صورت صحت این ادعا، آیا ترسیدن دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی از کسی حسن است یا عیب؟

ایشان در ظرف همین نوار یازده دقیقه ای، 45 بار از "من" سخن می گوید و بارها از "فسادی" که از سر تا پای نظام را در خود مدفون کرده است. آیا این فساد پس از دستگیری تاجزاده بوجود آمده و یا تشخیص داده شده است؟ در طول سالیان گذشته این "من" اسطوره ای چه می کرد؟

ایشان علی خامنه ای و افراد خانواده اش را مسئول حفظ سلامت همسرش می داند و تهدید می کند که در صورت قصور آنها، دست به اقداماتی می زند. چه اقداماتی؟ مثلا اگر مصطفی تاجزاده را مدتی در ویلایی مجهز نگاه دارند و سپس آزاد کنند، عصبانیت این بانو بر طرف می شود و دوباره با خجسته خانم آشتی می کند؟ اگر در ظرف همین مدت شهروندانی را شکنجه و اعدام کردند، این "من" چکار خواهد کرد؟

آیا همسر تاجزاده هم مثل محمود احمدی نژاد بلوف می زند و نقش بازی می کند؟

آیا همسر تاجزاده می داند که مردم کوچکترین اعتمادی به خودی های نظام ندارند؟

امیدوارم ایشان قبل از تهیه و انتشار پیام بعدی ، که به آن اشاره کرده است، در مورد پرسش های بالا تاملی بکند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy