Wednesday, Jul 13, 2022

صفحه نخست » کره به ما گفت: برجام احیاء نشود نه پول تان را آزاد می‌کنیم نه نفت از شما می‌خریم

korea_071122.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی، معاون وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، علی باقری کنی، امروز چهارشنبه با همتای کره ای خود، "چو هیون-دونگ"، درباره بهبود مناسبات دو کشور گفتگو کرد. از حرف های معاون وزیر امور خارجۀ کره جنوبی چنین برمی آید که ایران بار دیگر خواستار آزاد شدن پول های مسدود شدۀ خود و همچنین صدور نفت به کره شده است.

معاون وزیر امور خارجۀ کره جنوبی در پاسخ به علی باقری کنی گفته است که دولت سئول زمانی دارایی های مسدود شدۀ ایران را آزاد می کند و واردات نفت از این کشور را ازسرمی گیرد که برجام احیاء شود و در واقع تهران توافق احیای برجام را امضاء کند.

مقامات سئول بارها گفته‌اند که سرانجام پول‌های مسدود شدۀ ایران به نتایج مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی بر سر احیای برجام بستگی دارد. آخرین دور مذاکرات ایران و آمریکا در این خصوص در دوحه بدون نتیجه خاتمه یافت و آمریکا نیز اعلام کرد که فعلاً در نظر ندارد مذاکرات جدیدی با تهران انجام بدهد.

مسدود شدن هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران در کره مناسبات تهران و سئول را تنش آلود کرده است. سپاه پاسداران برای آزاد کردن مبالغ مسدود شده در کره ناچار شد حتی دو کشتی تجاری کره را در آب های منطقه موقتاً توقیف کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علی باقری کنی در گفتگوی تلفنی خود با "چو هیون-دونگ" با او دربارۀ آخرین تحولات مذاکرات اتمی برای احیای برجام و همچنین مسائل باقی مانده در مناسبات دو کشور گفتگو کرده است.

حکومت ایران هم اکنون نفت این کشور را ده دلار زیر قیمت به چین و دیگر کشورهای آسیایی می‌فروشد. بعید نیست که علی باقری کنی در گفتگوی تلفنی با همتای کره‌ای خود برای تطمیع سئول و تشویق آن به آزاد کردن دارایی‌های مسدود شدۀ ایران پیشنهاد صدور نفت ارزان قیمت را نیز به مقامات کره‌ای داده باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy